Start > Körkortsforum > Hur länge har ni hållt på och …

Hur länge har ni hållt på och kämpat?

Toni17 2010-03-31 19:47 ! Citera #
Har börjat för cirka 3 månader med att övningköra och siktar att ta den i sommar.
Gäst 2010-04-03 13:10 ! Citera #
Hej! Jag började övningsköra lite smått i somras, men nu efter jul har jag börjat köra mer intensivt och börjat på körskolan. Det är nog bra ju mer man hinner köra hemma innan man börjar ta körlektioner, men det är inte alltid så lätt att hinna med det heller. Det är nog ganska individuellt också, men jag kämpar på och förhoppningsvis tar jag det i början av sommaren. :) Lycka till allihopa!
Tanten 2010-04-15 16:41 ! Citera #
*Suck* Jag är 38 år och har hållt på av och till sedan jag var 18 men av olika anledningar aldrig kommit till skott med att köra upp. Det blir bara svårare och svårare med åren men nu har jag gett mig f*n på att jag ska ha det där körkortet. Har nu kört ca 25 lektioner sedan i jan. och har 3 till inplanerade innan uppkörningen som är bokad till i början av maj.
Trashers 2010-04-18 18:52 ! Citera #
Tja

Jag har precis börjat ta mitt BE kort. Skall ta min första körlektion nästa vecka!! Det största hindret jag ser, är att det inte finns tider på körskolan för alla. Och det ”suger” faktist. Jag har inte möjlighet att plugga på körskolan, så jag sitter hemmma på kvällarna efter jobbet och läser... Man blir snurrig !! Så jag hoppas det inte drar ut på tiden och att jag får mitt BE kort snart!!

// micke
eloje 2010-04-20 11:12 ! Citera #
Gick handledarutbildning med pappa när jag fyllde 16. Körde nästan ingenting. Nu är jag 19 och har kommit igång på allvar. Mitt mål är att jag ska ha körkortet innan jag fyller 20 (det är i september). Jag måste klara det! Det är en jobbig tanke att man har haft så lång tid på sig och inte tagit tag i det och fått det där jäkla kortet (:P) jag har kunnat träna på att köra bil i nästan 4 år, och haft möjlighet att faktiskt få körkortet i nästan 2 år! Vad har jag gjort med min tid?!
Sledgehammer 2010-04-20 17:11 ! Citera #
Jag började övningsköra privat när jag var i mitten av November 2009, och körde tills den eländigt långa och snöiga vintern kom och satte stopp för min övningskörning, då jag tyckte det var lite läskigt att köra då det var is och snö på vägarna. Men nu i början av Mars satte jag igång igen och har nu tagit 5 lektioner och jag hoppas jag kan ta det om ca 2 veckor :)

/Sledgehammer
Gäst 2010-05-20 16:22 ! Citera #
Jag borjade ovningskora nar jag var 16 och 3 manader. Men flyttade till usa for ett ar en vecka innan jag fyllde 18.. Sa nu sa har jag itne kort pa 9 mander. Men korde i 2 ar innan jag akte sa kanns som att jag borde kunna ganksa sa mycket anda. Samtidigt. Teorin borjade jag med lite sent. Borjade inte plugga intensivt forens nagra veckor sen. Har last min teoribok valdigt mycket men det verkar inte hjalpa mig sa mycket. Teori prov online hjalper sa mycket mera!!
tisslan 2010-05-25 13:08 ! Citera #
Jag fick mitt första lämp för nästan sju år sedan. Skrev in mig på min första körskola och tänkte att ”nu kommer allt att gå av sigsjälv” dock gjorde det inte det utan jag flyttade från min körskola och upprepade mönstret i min nya stad. Två gånger. Nu har jag äntligen kommit igång och för nån månad sedan bokade jag upp ordentligt med körlektoiner. Kör upp om tre veckor vilket känns helt overkligt men jag är supernöjd med att jag tog tag i detta på riktigt faktiskt!
Jag tror att det som var viktigast för mig och gav mig mkt motivation på slutet var att jag verkligen kände att det hände ngt med min utveckling bakom ratten.
Saotomi 2010-05-28 21:23 ! Citera #
Jag började köra när jag var ”16½ år”, och eftersom jag går en fordonsklass så blir det en hel del körning där med. Jag har väntat ett halvår på mitt körkort nu, teori och körning klart... 1½ vecka kvar nu...
Gäst 2010-06-02 06:40 ! Citera #
Jag har kört i 1 år och några månader :P

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest