Start > Körkortsforum > Kör inte upp i Farsta

Kör inte upp i Farsta

Björn He 2021-03-14 17:22 ! Citera #
Gäst 2018-11-07
Hade min uppkörning i Farsta idag och kuggade.

Fick nog den otrevligaste inspektören på min uppkörning idag. Började med att hon satt i ca 5 min utan att överdriva och jämförde mitt passfoto och den bilden som hon har på sin dator, sedan tittar hon på mig och säger: ”ja, du ser ju lite annorlunda ut på bilderna”
WTF??

Under körningen satt hon och suckade, kolla mobilen och kändes bara allmänt otrevlig.

Jag kör efter hennes direktiv, allt går bra tills vi ska köra ut från ett villaområde. Precis när jag ska stanna vid en stop skylt som var uppsatt innan korsningen, då tvärnitar hon och säger att här måste man vara väldigt uppmärksam eftersom det finns en cykelväg och höga buskar.
Hon har ju helt rätt men jag hade full koll och tänkte precis stanna men hon var alldeles för snabb på bromsen.

Därför kuggade!
Läste innan på nätet om allt negativt som står om Farsta trafikverket och tänkte inte låta det påverka mig, men det som står stämmer tyvärr och har nu fått erfarit detta.

Aldrig mer Farsta trafikverket!
Kan det inte ha hänt att inspektör(skan) bedömde (personligen) att inte du började stanna vid stoppskylten i god tid och därför fick en uppfattning om att inte du planerade att stanna? Men nåja, lycka till på nästa försök. På nästa försök kan det vara värt att helst försöka planera att stanna i god tid så att man visar tydligt för inspektören att man planerar att stanna när det är stopplikt, för då undviker man risk för ingripande. Sen tycker jag personligen att det var kanske lite väl onödigt för henne att ingripa genom att tvärnita med dubbelkommandobromsen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo