Start > Körkortsforum > Uppkörning i Jakobsberg

Uppkörning i Jakobsberg

Emanuela 2018-10-16 11:36 ! Citera #
Hej, jag har snart min första uppkörning i Jakobsberg och undrar nu hur det var när ni körde upp där? Vart ni fick köra osv.
#fettgladnu 2018-10-16 11:58 ! Citera #
Hej

Jag har kört upp i Jakobsberg 2 gånger och säger att det är ganska krångligt tycker jag, det finns faror runt varje hörn typ. Men det behöver tänka på mest är rondellerna i Jakan, körfälten så att du inte kör i fel körfält, högerregeln och baka runt hörnet, blev kuggad direkt när jag inte hade uppsikt bakåt, samma sak gäller när du ska backa in på parkering. Lycka till nu du klarar det :lol:
Gäst 2018-10-16 14:42 ! Citera #
Körde upp i Jakobsberg.

Mkt cirkulationsplatser, stora och små så tat lungt och planera din körning bara så ska det gå bra....sen motorväg samt parkering :).....
Robin 2018-11-14 19:08 ! Citera #
Körde upp i jakan och klarade det första gången i måndags. Kuggar du så borde du fan inte ha körkort.
Körkortsinnehavare 2018-11-14 19:15 ! Citera #
Hej!

Jag fick köra via busstorget och sen ner till motorvägen via rondellen efter Matvärlden. Sen upp på motorvägen.
Kuggade första gången, helt normalt. det betyder inte att man är en dålig förare utan bara att man behöver lite mer övning. :)
Precis som nämnt tidigare i kommentarerna så är det super mycket rondeller och viktigt att ha koll på körfält samt alla tillfälliga ombyggnationer.
Lycka till och håll hastigheten!
Gäst 2018-11-15 02:03 ! Citera #
Robin 2018-11-14
Körde upp i jakan och klarade det första gången i måndags. Kuggar du så borde du fan inte ha körkort.
Du var så en kaxig liten skit iom svaret du skrev.

En del kuggar och sätter kortet senare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest