Hjälp!
Har sån extrem ångest inför uppkörningen..
Bokade uppkörning i augusti, men blev så nervös mot slutet att jag förstörde för mig själv och vi fick avboka. För 2 veckor sen bedömde min lärare återigen att jag var redo och han bokade en ny uppkörning som är nu på torsdag och nu den senaste veckan har jag börjat spåra ut totalt. Har sån ångest när jag sätter mig i bilen att gråter står upp mot halsen. Senaste lektionen gjorde jag sånna dumma misstag som jag egentligen kan!! Följt av att jag satt och grät hysteriskt i bilen. Övningskör privat med mamma och då kör jag exemplariskt. Innan uppkörningen blev bokad körde jag också nästintill perfekt. Nu finns det en risk att min lärare avbokar igen eftersom han ser alla dumma misstag jag gör. Ska övningsköra på onsdag igen och då ska han bestämma hur vi ska gå vidare. Måste verkligen visa att jag kan, men vet inte hur då min stress förstör för mig :’( någon som har några tips? Känner mig förtvivlad. Har sån press på mig att klara det då jag inte har ekonomin för att fortsätta övningsköra, mitt jobb kräver egentligen körkort och jag har varken tid eller ork att fortsätta.. snälla hjälp!
Gud vad man relaterar till din situation hoppas verkligen du klarar det.. kan man få veta vilken stad detta är i? Känner mig igen
Seså.....det släpper.
Se nj till att göra uppkör ingen....se till att komma utvilad.
Tänk på att det är inte ett världsmästerskap du ska ta medalj i, utan faktiskt bara ett körkort...
Har din lärare bedömt dig som redo så är du redo.
Bommar du så hey...ingen katastrof, boka en ny uppköring.
Så tat lungt och lycka till nu på Onsdag
Det är jättejobbigt att vara sin egen största fiende, men det går att komma runt. Det sitter ju bara i ditt huvud. Försök sätta detta i perspektiv till större grejer i livet, och som den onnan skrev. OM det nu inte skulle gå den här gången - so what, vad gör det om hundra år. Pengar kommer och går - fokusera inte på det. Det är så lätt att måla upp stora jättemonsterbilder av vad som kommer ske om du inte skulle lyckas. Sanningen är ju att väldigt många kuggar och kör upp igen och det går galant. Ingen biggie. Kom utvilad. Ät ordentligt innan och glöm inte att andas hela tiden. DU kommer nog klara det här ska du se, lite på dig själv.
Heja heja!
Lita på dig själv skulle det stå förstås. Jag tror du klarar det!
Lätt och säga att ta det lungt och lita på dig själv!
Men det är verkligen så man ska göra! Jag var precis som dig och misslyckades med uppkörningen, och nu i efterhand så skrattar jag åt mig själv då man kan göra om provet om man nu misslyckas! Men tro på dig själv ta det lungt så gör du inga misstag, tro mig!
Jag förstår pricis vad du menar då jag var likadan. Fick mitt körkort igår och mitt bästa tips är att verkligen försöka tro på dig själv. Om din lärare bedömt dig som redo så kör du antagligen väldigt bra och har goda chanser att klara dig. På morgonen på körlektionen igår körde jag inte särskilt bra. Körde bl.a för tajt ut i rondellen, sakta ner för sent vid rödljuset (vilket gjorde att jag fick bromsa tvärt) och missa högerregeln. Det min körlärare sa till mig är att många upplever uppkörningen som lättare än körlektionerna och så var det verkligen för mig. Efter varenda körlektion kände jag mig jättedålig för jag blev så stressad och gjorde massa onödiga misstag. Jag funderade också starkt på att avboka uppkörningen men då min mormor sagt att hon skulle betala min (eventuella) nästa uppkörning gjorde jag inte det. Vid själva uppkörningen försökte jag intala mig själv att jag kan köra bra.Jag hade även turen att få en jättetrevlig inspektör vilket jag hoppas du också får. Stort lycka till du fixar det här! Lita på din körförmåga.
Boka en uppkörning privat, bara så att du får prova på hur det är. Kanske blir lättare att hantera körångesten om du faktiskt genomgått en uppkörning någon gång. Även om du kuggar så blir nästa omgång förhoppningsvis mindre ångestfylld.
Jag känner igen mig jättemycket i det du skriver. Jag tog äntligen körkort idag efter att totalt det sista året kuggat 4 ggr, 1 via körskola och 3 privat. Jag har haft sån panik och ångest över körkortet, har ofta brytit ihop när jag övningskört pga stressen efter att ha gjort små misstag då det har känts som att jag aldrig kommer att klara det. Jag har varit rädd att köra bil och verklugen hatat det och många gånger tänkt att jag ska ge upp och att det aldrig kommer gå. Det värsta var nog första gången jag kuggade för att jag kände mig så värdelös efter. Men har kämpat vidare och övat mycket privat på de saker de har kommenterat under uppkörningen och som gjorde att jag kuggade. Jag tror att du är redo, försök bara att andas, nervositeten är verkligen hemsk. Men tänk att om du inte klarar det denna gång så kommer de säga vad du gjorde fel och du kan öva på det. Och sen nästa gång kommer det inte kännas lika jobbigt eftersom du då har gjort det en gång tidigare. Det viktigaste är att tro på dig själv och att aldrig ge upp. Jag föstår vad du menar att det är tufft ekonomiskt med fler uppkörningar, jag är arbetslös för tillfället så har valt att lägga nästan alla mina pengar på körkortet och knappt på något annat. Men nu i efterhand var det värt det, en uppkörning är ändå lite som en lite dyrare körlektion.
Hejja dig!! Du kan klara det! Om jag klarade det kan du också klara det!
Senaste foruminläggen
Rubrik