Jag har haft två uppkörningar, första gick käpprätt åt fanders, andra gick jättebra genom halva men blev sen skit. Jag kör bra när jag övningskör, och kör bra i körskola, men på provet gör jag misstag jag aldrig någonsin gjort förrut, som om jag aldrig suttit bakom ratten förrut, och när jag väl gjort ett misstag så bara blir det snöbolls effekten och jag gör massor med följande misstag.
Min första uppkörning var med en inspektör som helt klart inte ville vara på jobbet den dagen och verkade rent av arg från första ögonblicket, det hjälpte verkligen ingenting. Andra gången var med en trevlig person, men som sagt gick det åt fanders endå.
Har en tredje uppkörning bokad i mindre ort nu, men självförtroendet är helt kört i botten. Stressen håller nästan på att ta knäcken på en, jag vet inte hur många uppkörningar jag kommer orka med. När jag är ute och övningskör gör jag få misstag alls, och inga av dem allvarliga, men på uppkörningen blommar löken för fullt.
Låter som att du behöver övningsköra mer. En förare som känner sig säker i sin körning ska klara av körprovet galant. Jag klarade på första genom att se till att jag var redo. Alla är nervösa och stressade inför uppkörning, inte bara du.
Jag har haft två uppkörningar, första gick käpprätt åt fanders, andra gick jättebra genom halva men blev sen skit. Jag kör bra när jag övningskör, och kör bra i körskola, men på provet gör jag misstag jag aldrig någonsin gjort förrut, som om jag aldrig suttit bakom ratten förrut, och när jag väl gjort ett misstag så bara blir det snöbolls effekten och jag gör massor med följande misstag.
Min första uppkörning var med en inspektör som helt klart inte ville vara på jobbet den dagen och verkade rent av arg från första ögonblicket, det hjälpte verkligen ingenting. Andra gången var med en trevlig person, men som sagt gick det åt fanders endå.
Har en tredje uppkörning bokad i mindre ort nu, men självförtroendet är helt kört i botten. Stressen håller nästan på att ta knäcken på en, jag vet inte hur många uppkörningar jag kommer orka med. När jag är ute och övningskör gör jag få misstag alls, och inga av dem allvarliga, men på uppkörningen blommar löken för fullt.
Någon som känner igen sig?
Hej Rix, jag kuggades 5 gånger och körde upp galant på 6-e försöket. Känner igen mig i din beskrivning, du fixar det.
Hälsningar och lycka till
Jag fick mitt körkort på fjärde försöket, så vet precis hur du känner. självförtroendet blir icke-existerande och allt som har med att köra bil att göra känns bara jobbigt. men kämpa! på i alla fall de två sista uppkörningarna jag kuggade var det helt klart mestadels nervositeten som förstörde, men kan nu i efterhand se att jag nog inte var helt redo då heller. så kan inte rekommendera annat än att övaövaöva, boka inte ny uppkörningstid direkt utan låt det gå ett par veckor i alla fall, så att du utan stress kan öva på det som känns svårt (även om det inte är så svårt när man kör själv/i körskola så kan det bli himla svårt när nervositeten slår till, så allt du inte är bombsäker på tål att nötas igen och igen och igen). för mig funkade det verkligen att köra mer i körskola också. det kostar massa pengar - ja, men utan tips från nån som verkligen vet hur det ska gå till hade jag inte klarat det. även ett stort plus att kunna låna bil av en körskola, så har man i alla fall lite koll på hur den funkar och känner sig trygg i den innan.
önskar dig all lycka, det kommer snart att funka för dig med! :-)