Hej alla där! Jag har övningskört i snart 2 år och jag tycker att de är för långt men jag jämför mig aldrig med andra och jag kör bara så jag blid jätte säker. Ser inte problem med hur jag kör dock har jag problem med teorin jag har boken hemma som jag läser nästan varjedag, har ni några ider på vart jag kan läsa teroin frågor på nätet, jag vill ha relevanta frågor dock vill jag klara mig på första försöket med tanken på att jag aldrig stressar och kör så jag känner när de dags för uppkörningen, men till saken kan ni vara snälla å hjälpa mig med teroin vart bör jag läsa vilka sidor hur pluggade ni? Tacksam för svar
Hej!
Jag läste aldrig ur boken utan läste all information här på körkortonline, köpte även en vecka innan deras tester, rekomenderar starkt! Sedan hade jag även elevcentralen så mitt bästa tips är att läsa all information ett par gånger och sedan nöta in tester och framförallt, förstå frågorna och kolla upp det du tycker du har brister inom!
Lycka till och ge aldrig upp!
Kombinera kapitel ur boken med teorin på denna sida. Köp och nöt deras onlinetester. Den kombinationen har fungerar kanon för min del.
Hej ,
Plugga grundreglerna och vad du får köra med din behörighet ,tjänstevikt osv , vart men får/inte får parkera eller stanna , vägmärken och sen försöka förstå trafikverket.
Vem har väjningsplikt = reglerna
Hur bor du agera = säkerhetsprincip = bromsberedd , mjukbroms , handlingsberedd osv
Lite miljö och katalysator osv
Kolla parkering och tilläggsskyltar på youtube.
Läs frågan och svaret ordentligt , använd markeringsknappen.
Tar råd från några som precis har skrivit prov och forska olika trafiksituationer.
Lycka till !
Jag gjorde teoriprovet precis två dager sedan. Jag läste boken flera gånger och gjorde alla tester på den har hemsidan många gånger. Det hjälpte mig jätte mycket. Jag tyckte att frågorna var inte svårt men man måste ha mycket djup förståelse av några reglar som: Höger regel, exit rule, övergångsställe och sånt. Det var mer än 20 frågor med 4 olika bild och frågan var vilka gjorde rätt. Så jag verkligen rekommenderar att lära dig allt på boken och göra tester som hjälpmedel. Lycka till.
Fick du godkänt på teorin ?