Start > Körkortsforum > Körläraren dum innan uppkörnin…

Körläraren dum innan uppkörning

Disktrasan 2018-08-11 19:45 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa vecka.
Har kört intensivt på körskola hela sommaren. (30 lektioner) Min körskollärare är inte direkt pedagogisk. Speciellt inte när det går sämre. Då blir hela lektionerna negativa och han hackar på allt. Om jag inte gör fel kommenterar han mitt humör eller frågar varför det går så dåligt. Frågar upprepade gånger om det har det hänt något hemma osv..
Denna teknik funkar inte på mig! (Vet inte om den funkar på nån!?) Faller bara djupare och tillslut sitter jag och övar på saker som jag redan kan och har en klump i magen efter lektionen.
Blir osäker och tappar tron på mig själv. Hur som helst! Uppkörning i slutet på nästa vecka. Är klar med stegen. Behöver er hjälp på hur jag kan boosta självförtroendet då jag inte kommer få någon hjälp av honom på den fronten. Jag upplever också att desto närmare uppkörningen jag kommer desto värre blir han, men när jag frågar om jag är redo så säger han varannan gång att jag är det och varannan att jag borde fundera på att skjuta på den. Har börjat förstå att det är en taktik han kör med. Annars hade han ju senare lagt detta tänker jag!? Hur som helst tänker jag köra upp. Men hur gör jag för att inte fokusera på fel saker på mina sista lektioner? Och hur gör jag för att känna mig säker innan uppkörningen? Ska tyvärr köra 30 minuter uppvärmning med min körlärare. Är rädd att han kommer trycka ner det lilla självförtroende jag byggt upp och att jag känner mig kuggad redan när jag ska börja med säkerhetskontrollen..

Har också redan bestämt mig för att om jag kuggar så ska jag byta körskola. Byta körlärare är tyvärr inte ett alternativ då det bara finns 2 och den andra ska på semester i 6 veckor. Tack på förhand!
Camilla 2018-08-11 20:15 ! Citera #
Mycket tråkigt att höra att din lärare gör sånt som inte är professionellt :? Jag är på halvvägs och håller fortfarande på att köra med skolan. Du ska tro på dig själv, lätt att säga men svårt att göra. Jag har själv gråtit på grund av dålig självförtroende, minsta lilla som sägs påverkar en så man blir helt nere. Du kanske inte behöver ha uppvärmning med din lärare 30 minuter innan uppkörning ? Slipp det om du nu har kört mycket och känner dig klar. Var där 30 minuter innan och vila hjärnan och kroppen innan du gör din uppkörning. Du kommer klara det, vi tänker bara för mycket, det ligger i vissa människors natur att tänka saker som är inte värd att tänka. Skit i det helt enkelt och ta en varm bad dagen innan du ska köra. Plugga inte kör inte en eller två dagar innan, det blir bara stressigt tycker jag. Lycka till.
Disktrasan 2018-08-11 20:21 ! Citera #
Tack för fint svar. Starkskör själ är ingen bra kombination med klumpiga outbildade pedagoger.
Smart med 30 minuterna innan. Ska nog överväga det.
Lycka till med ditt kort !
Känner igen taktiken 2018-08-13 13:27 ! Citera #
Hej,

Tycker att du ska byta körkortslärare och planera din uppkörning själv. Ta kontrollen... se till att få en ny tid bokad genom skolan om en månad. Använd dina första två bokningan på rätt sätt. Gå inte och chansa.... det kostar pengar och nerver. Boka en låsas uppkörning med en annan person och efter det tänkt själv om du klarar. Du vet bättre en någon annan, om du inte känner dig redo lista ut det som måste förbättras och jobba på det.

Lycka till!!
Carlos 2018-08-14 12:20 ! Citera #
Byt körskola så klart, det finns inga andra alternativ.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor