Jag har uppkörning nästa vecka.
Har kört intensivt på körskola hela sommaren. (30 lektioner) Min körskollärare är inte direkt pedagogisk. Speciellt inte när det går sämre. Då blir hela lektionerna negativa och han hackar på allt. Om jag inte gör fel kommenterar han mitt humör eller frågar varför det går så dåligt. Frågar upprepade gånger om det har det hänt något hemma osv..
Denna teknik funkar inte på mig! (Vet inte om den funkar på nån!?) Faller bara djupare och tillslut sitter jag och övar på saker som jag redan kan och har en klump i magen efter lektionen.
Blir osäker och tappar tron på mig själv. Hur som helst! Uppkörning i slutet på nästa vecka. Är klar med stegen. Behöver er hjälp på hur jag kan boosta självförtroendet då jag inte kommer få någon hjälp av honom på den fronten. Jag upplever också att desto närmare uppkörningen jag kommer desto värre blir han, men när jag frågar om jag är redo så säger han varannan gång att jag är det och varannan att jag borde fundera på att skjuta på den. Har börjat förstå att det är en taktik han kör med. Annars hade han ju senare lagt detta tänker jag!? Hur som helst tänker jag köra upp. Men hur gör jag för att inte fokusera på fel saker på mina sista lektioner? Och hur gör jag för att känna mig säker innan uppkörningen? Ska tyvärr köra 30 minuter uppvärmning med min körlärare. Är rädd att han kommer trycka ner det lilla självförtroende jag byggt upp och att jag känner mig kuggad redan när jag ska börja med säkerhetskontrollen..
Har också redan bestämt mig för att om jag kuggar så ska jag byta körskola. Byta körlärare är tyvärr inte ett alternativ då det bara finns 2 och den andra ska på semester i 6 veckor. Tack på förhand!