Start > Körkortsforum > Hela min sommar har blivit för…

Hela min sommar har blivit förstörd tack vare trafikverket

. 2018-07-30 16:46 ! Citera #
Kan ärligt säga att jag ej var glad över att få körkortet för att jag äntligen fick köra bil. Nej, det suget dog mot slutet av utbildningen. Blev glad för att äntligen slippa körskolan och Trafikverket. Vilken tyngd på ens rygg de jävlarna var.
Jappson 2018-07-31 13:50 ! Citera #
Gäst 2018-07-29
Alla kan köra bil. Det svåra är att göra det på rätt sätt. Vilket du inte kan.

Hade du gejmat i mindre och skitit i Netflix hade du haft körkort nu.

Det är högsäsong för ungar som kuggar nu. Du är nu med i statistiken. Grattis till ditt misslyckade.

Hoppas du aldrig får körkortet.
Nu känner jag att du är orättvist. Anledningen så många blir frustrerade över att misslyckas uppkörningen är att hela livet tas över av körandet. Att boka tid hos trafikskola, köra hemma, plugga teorin, göra proven, osv. Det är ju inte konstigt att folk blir arga när de spenderat så mycket tid och tagit paus i andra aspekter för att körningen ska kunna framgå.

Mvh,

Jappson
Gäst 2018-07-31 17:50 ! Citera #
Jappson 2018-07-31
Nu känner jag att du är orättvist. Anledningen så många blir frustrerade över att misslyckas uppkörningen är att hela livet tas över av körandet. Att boka tid hos trafikskola, köra hemma, plugga teorin, göra proven, osv. Det är ju inte konstigt att folk blir arga när de spenderat så mycket tid och tagit paus i andra aspekter för att körningen ska kunna framgå.

Mvh,

Jappson
Hur är jag orättvis? Sanningen är att de flesta som inte klarar en uppkörning och klagar fattar inte själva varför de kuggat för de helt enkelt inte är bra nog som förare. Fråga vilken kontrollant som helst om detta.

Är man omogen som trådstartaren ska man inte ha körkort alls. Är glad att de såg igenom killen.

Det ni kuggare bör göra är att rycka upp er. Körkort är inget samhället är skyldiga er. Gör om och gör rätt. Världen kretsar inte kring er.
Gäst 2018-07-31 18:06 ! Citera #
Gäst 2018-07-31
Hur är jag orättvis? Sanningen är att de flesta som inte klarar en uppkörning och klagar fattar inte själva varför de kuggat för de helt enkelt inte är bra nog som förare. Fråga vilken kontrollant som helst om detta.

Är man omogen som trådstartaren ska man inte ha körkort alls. Är glad att de såg igenom killen.

Det ni kuggare bör göra är att rycka upp er. Körkort är inget samhället är skyldiga er. Gör om och gör rätt. Världen kretsar inte kring er.
Så himla bra skrivet!!!

Jag börjar bli lite trött på att många sitter här och skyller ifrån sig på allt möjligt för att dom kuggade sin uppkörning.
Den enda dom kan skylla på är.... Sig själva!

Men att sitta och skylla på bilen, inspektören, vädret..ja det är ju bara löjligt!
Gäst 2018-08-01 13:33 ! Citera #
Nä fy usch.
Gäst 2018-08-01 15:07 ! Citera #
Måste tyvärr instämma. Hade själv uppkörning nyligen nu i Västerås. Kugga första gången men andra gången (EN dag efter!) klarade jag det.

Känns som att Trafikverket gör det med mening att folk kuggas för att det ska vara bättre statistik (bil olyckor, miljö, etc). Det är, trots allt, det sverige är bäst på, manipulera data för att få bättre statistik internationellt.

Sen får vi inge glömma att teori delen är ett skämt. Känns som propaganda och hjärntvättning, speciellt jämfört med andra länder som endast tar upp trafik regler etc. Istället att skylla på körande för klimat ändring kanske de borde ge sig på företagen och bönderna?

Lycka till TS! Hoppas du klarar det.
era 2018-08-01 20:02 ! Citera #
Gäst 2018-08-01
Måste tyvärr instämma. Hade själv uppkörning nyligen nu i Västerås. Kugga första gången men andra gången (EN dag efter!) klarade jag det.

Känns som att Trafikverket gör det med mening att folk kuggas för att det ska vara bättre statistik (bil olyckor, miljö, etc). Det är, trots allt, det sverige är bäst på, manipulera data för att få bättre statistik internationellt.

Sen får vi inge glömma att teori delen är ett skämt. Känns som propaganda och hjärntvättning, speciellt jämfört med andra länder som endast tar upp trafik regler etc. Istället att skylla på körande för klimat ändring kanske de borde ge sig på företagen och bönderna?

Lycka till TS! Hoppas du klarar det.
”folk kuggas för att det ska vara bättre statistik (bil olyckor, miljö, etc).”

– Då erkänner du att de som kuggas orsakar fler bilolyckor? Jättebra att dessa personer kuggas och inte får körkort tycker jag. Varför ska farliga förare få körkort?

”få bättre statistik internationellt.”

– Lite väl mycket konspirationsteori. Folk med körkort är bra för ekonomin, eftersom de kan ta alla jobb och köper bilar. Då borde väl ”staten” vilja att alla idioter ska få körkort, så att ekonomistatistiken blir bättre?
Gäst 2018-08-01 20:07 ! Citera #
Käns som att alla andras sommar vart räddad då du uppenbarligen inte ska ha körtkort ännu.
Gäst 2018-08-01 20:38 ! Citera #
”– Då erkänner du att de som kuggas orsakar fler bilolyckor? Jättebra att dessa personer kuggas och inte får körkort tycker jag. Varför ska farliga förare få körkort?”

Färre förare färre olyckor.
era 2018-08-01 21:30 ! Citera #
Gäst 2018-08-01
”– Då erkänner du att de som kuggas orsakar fler bilolyckor? Jättebra att dessa personer kuggas och inte får körkort tycker jag. Varför ska farliga förare få körkort?”

Färre förare färre olyckor.
Ja, men här handlade det om statistik. Man talar relativt, alltså olyckor per X antal invånare. Annars skulle vi i lilla Sverige kunna ha fri fart och låta barn från 3 år köra och ändå ”vinna” över Kina och USA i lägst antal olyckor, eftersom de har ”fler förare”.

Det är bättre för statistiken att ha fler förare, förutsatt att de förarna är bra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo