Start > Körkortsforum > Hela min sommar har blivit för…

Hela min sommar har blivit förstörd tack vare trafikverket

Gäst 2018-07-27 23:54 ! Citera #
Först och främst bryr mig inte om vad några av er kommer säga. vet redan ”om du kan köra skulle du fått körkortet bla bla bla” bryr mig ej. jag kan köra bil.

tack vare trafikverket har hela min sommar blivit fuckad då jag ej kunnat köra och har haft massa stress angående att ej glömma de dumma specifika rutiner trafikverket vill att man ska kunna. sedan så kommer jag så klart behöva slösa massa tid och pengar på att backa runt hörn och göra lite back parkering och fick parkeringar. fy fan vad jag hatar trafikverket vilket skämt för att vara en myndighet.
Donnan 2018-07-28 00:36 ! Citera #
Ojj...

Frustrerad...hey kuggade själv två gånger o satte på 3e.....tro mig vet själv.

Det är klurigt.....så ge inte upp nu.

Samt fickparkering är tricky..tom de som haft körkort massor m åt sliter m det osv....

Samt backa är ett måste att kunna osv....bästa rådet kör riktigt sakta då du backar....

De vill se att du kan ”kontrollera kärran” och se var den är i alla hörn...ja du fattar...

Så hey....förstår din frustation...upp i sadeln igen ;)....
Gäst 2018-07-28 13:10 ! Citera #
Sluta gnäll och skyll ifrån dig...
Men du har helt rätt i vad jag kommer skriva... Kan du grunderna så är det inte några problem med att få sitt körkort..
Men tydligen kan du inte det, så då ska du inte ha nått körkort heller...Om man inte ens kan parkera eller göra nått så simpelt som att backa runt ett hörn, ja då ska man inte ha nått körkort...
Gäst 2018-07-28 13:52 ! Citera #
Jag misslyckades också med min andra uppkörning nyligen. Men jag fick en jättebra förklaring av inspektören vad jag gör för fel och vad jag kunde utveckla. Han till och med förklarade lite om varför vissa saker är viktiga som trafiklärare sagt att jag bör göra men inte bakgrunden. Så jag är supernöjd med inspektörens arbete, tycker det var mycket bättre investerade pengar än trafikskolorna jag varit på.

Personligen tappar jag väldigt mycket av min förmåga under uppkörningen mot när jag t.ex övningskör privat, ungefär som att vara drogad eller väldigt trött. Jag tror det beror på att en stor del av ens underliggande tankeprocesser går till att behandla situationen och den främmande människan som sitter och granskar... så t.ex istället för att se och komma ihåg skyltarna och trafiksituationen läggs massa energi på att avläsa inspektören, tänka på hur det går, tidigare misstag osv. Dock blev det definitivt bättre under mitt andra försök. Kändes som typ 75% på mitt första och 50% på andra. Man kan också gå till olika trafikskolor och ta en testlektion för att få en någorlunda snarlik situation (ovana med bil och person) till mycket lägre pris, men det är inte detsamma som på riktigt förstås.

Innan uppkörningen var jag inställd på att hoppa av manuellt och ta automatkörkort ifall det gick helt åt skogen igen (det skulle fria upp tankevärksamhet till ovan). Men min moral höjdes paradoxalt av kuggningen, då manövrering iaf funkade hyfsat och jag fick en väldigt klar bild av mina förmågor. Hade stora problem med manövrering tidigare det då jag kört mest gamla kärror privat och inte alls kom överens med de nyare bilarna dom har på skolor och trafikverket. Men jag lyckades åtgärda det problemet iaf genom att träna på en hyrbil.

Inspektören gör i mitt tycke helt enkelt en avsevärt mycket bättre neutral bedömning än vad en bilskolelärare som potentiellt vill sälja på en massa kassa lektioner, en själv som har bristande kunskaper eller handledare som går på vad som funkar för dom efter massa år i trafiken. Så man bör ta till sig det dem säger mycket noga istället för att inbilla sig att man själv eller någon annan vet bättre.
Gäst 2018-07-28 19:28 ! Citera #
Gäst 2018-07-28
Sluta gnäll och skyll ifrån dig...
Men du har helt rätt i vad jag kommer skriva... Kan du grunderna så är det inte några problem med att få sitt körkort..
Men tydligen kan du inte det, så då ska du inte ha nått körkort heller...Om man inte ens kan parkera eller göra nått så simpelt som att backa runt ett hörn, ja då ska man inte ha nått körkort...
FAAAN vad man blir arg!!! Hatar sättet sådana som du resonerar och communixerar. Sen e de klart som fan att backa runt hörn etc e skit lätt men efter 2 månader behöver jag ändå en timme för att kunna göra det.

Tack alla andra för motivationen
Gäst 2018-07-28 22:25 ! Citera #
Gäst 2018-07-28
FAAAN vad man blir arg!!! Hatar sättet sådana som du resonerar och communixerar. Sen e de klart som fan att backa runt hörn etc e skit lätt men efter 2 månader behöver jag ändå en timme för att kunna göra det.

Tack alla andra för motivationen
Du säger ju emot dig själv hela tiden...
Om det nu är skitlätt att backa runt hörn, som du säger, så ska du inte behöva en hel timme på dig för att klara av nått som man borde klara på några få minuter..
Så du kanske ska ta och öva mer innan du ens börjar tänka på att ha någon uppkörning...
Och detta är inte trafikverkets fel, utan felet är helt och hållet ditt!
Och bara för att du bokar tid alldeles för tidigt så har du nu tagit en tid som någon annan hellre hade behövt.
Gäst 2018-07-28 23:06 ! Citera #
Fan asså snackar om att göra manövreringen om o om igen i en timme för att lära om mig. Trafikskolan boka min första uppkörning ska du veta oxå
Gäst 2018-07-29 10:47 ! Citera #
På vilket sätt är det trafikverkets fel om du varit stressad i sommar och inte hunnit lära dig det som krävs? Om du har svårt med fickparkering m.m så får du helt enkelt öva på det tills du kan det. Jag kollade på denna video tidigare när jag övningskörde www.youtube.com/watch?v=HBdrUdxAoKg då fick jag till det nästan omgående!
Lycka till!
Gäst3 2018-07-29 13:03 ! Citera #
Gäst 2018-07-28
Fan asså snackar om att göra manövreringen om o om igen i en timme för att lära om mig. Trafikskolan boka min första uppkörning ska du veta oxå
Då är det en väldigt oseriös trafikskola du använder dig av om dom inte kan se att du inte kan backa samt parkera på rätt sett innan dom bokar ditt körprov.
Låter lite som om det vore en påhittade trafikskola som du har använt dig av, vad heter denna trafikskola?
Gäst 2018-07-29 13:51 ! Citera #
Gäst 2018-07-27
Först och främst bryr mig inte om vad några av er kommer säga. vet redan ”om du kan köra skulle du fått körkortet bla bla bla” bryr mig ej. jag kan köra bil.

tack vare trafikverket har hela min sommar blivit fuckad då jag ej kunnat köra och har haft massa stress angående att ej glömma de dumma specifika rutiner trafikverket vill att man ska kunna. sedan så kommer jag så klart behöva slösa massa tid och pengar på att backa runt hörn och göra lite back parkering och fick parkeringar. fy fan vad jag hatar trafikverket vilket skämt för att vara en myndighet.
Alla kan köra bil. Det svåra är att göra det på rätt sätt. Vilket du inte kan.

Hade du gejmat i mindre och skitit i Netflix hade du haft körkort nu.

Det är högsäsong för ungar som kuggar nu. Du är nu med i statistiken. Grattis till ditt misslyckade.

Hoppas du aldrig får körkortet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest