Start > Körkortsforum > Bör jag ta fler lektioner?

Bör jag ta fler lektioner?

Gäst 2018-07-17 22:53 ! Citera #
Gjorde uppkörning i Juni men klarade det inte. Jag är dock tillräckligt bra för att kunna få körkortet vet jag själv och min lärare säger det. Är bortrest till Augusti men har bokat teori och körprov i September. Skulle gärna hitta en tid redan tidigt i Augusti efter att jag är tillbaka men vill övningsköra hemma för säkerhets skull.

Min lärare vill köra mer med mig för att jag kommer vara en annan förare i Augusti än i Juni. Borde jag köpa lektioner och låta trafikskolan boka provet eller göra det själv med potentiellt ett fåtal lektioner?
Piraten74 2018-07-18 04:46 ! Citera #
Tycker att du bör köra fram till uppkörningen sen om det är inom trafikskolan eller privat spelar ju ingen roll så länge du har rätt kunskaper och kan öva på dem hemma med.
Du vet ju bäst själv hur redo du Är!
Om inte det ekonomiska är ett problem, hade ja själv kört vidare på bilskolan, men det är ja det.

Mvh
Piraten74
Alexandra 2018-07-18 12:31 ! Citera #
Självklart ska du fortsätta nöta på ditt körande, det värsta man kan göra är att ta pauser i sitt körande.
Det är jätte viktigt att köra ofta och mycket för att få körerfarenheten, tar man pauser så är det lätt hänt att man tappar en del och måste då nöta in samma saker igen...
Så fortsätta köra antingen på körskola eller hemma och det är möjligt, men vad du än gör så sluta inte att köra..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov