Hej alla,
Idag körde jag upp och allt gick fint tills jag körde till en väg med flera filar och där högerfilen endast gick till höger och det såg inte jag då jag stirrade blint på märsta rakt fram och kollade inte ner på vägen på pilarna vilken som går vart eller på de övriga skyltarna...Var då tvungen att svänga höger då jag passerat den heldragna linjen och inspektören sa att jag skulle vända på ett lämpligt sätt.
Efter vändningen kom vi till en stor rondell med olika mål i varje fil där varje mål hade en pil och det var ett spärrområde runt halva sidan av rondellen o jag blev så svettig och inspektören fick guida mig vart jag ska.
Min största svaghet är härmed bekräftat- Jag kan inte köra självständigt mot mål! Blev underkänd pga det och jag håller verkligen med henne, jag måste träna upp det ordentligt från roten.
Därför undrar jag hur ska jag på bästa sättet ska lära mig allt jag behöver - Hur man kör mot ett mål i avancerade korsningar och rondeller?
En vanlig körlektion ger mig inte så jättemycket utan jag behöver få gunderna förklarade för mig ordentligt så att jag sedan kan tillämpa de i körskolan. Hjälp mig snälla! Är tacksam för all tips!!
//kämparen