Start > Körkortsforum > JAAA HAR FKN KÖÖÖRKOOOOORT NUU…

JAAA HAR FKN KÖÖÖRKOOOOORT NUU!!!!!!

GUCCHI 2018-06-25 23:43 ! Citera #
Hej
Jag vill dela med min resa till körkortet. Sen 16 år har jag kört med min mamma privat hemma. Har inte gått en ända gång till trafikskolan eller tagit en ända lektion. Vi har kört non stop ända tills jag blev 18 i april och bokade förarprovet mitten av Juni. (inte skippa skolan lol). Jag klarade kunskapsprovet genom körkorts boken.

18/6
1st uppkörningen hade jag i Jakobsberg och blev bedömd i säkerhetskontroll, parkering, backning,gatukorsning, cirkulationsplats, passande av stillast fordon, körning i vägarbetsområde och motorväg/motortrafikled men blev kuggad för att jag tydligen hade brister men han kunde inte sitta finger på vad.......

21/6
2nd uppkörningen hade jag i Uppsala och blev bedömd i parkering, backning, oskyddade trafikanter, körning i körfält/körfältsbyte, gatukorsning, självständig körning mot mål, körning i vägarbetsområde och motorväg/motortrafikled. Jag fick veta att jag körde jätte bra, att jag parkerade fint och har bra utsikt men blev kuggad för en rättvist grej vilket var att jag inte sänkte farten vid en vägarbetsområde. Det var 80 väg och hastigheten var 50 och jag hade hastigheten vid 55-60 issh och blev kuggad för det.

25/6
3rd uppkörningen hade jag i Eskilstuna och blev bedömd i Parkering, backning, körning i körfält/körfältsbyte, gatukorsning, signalreglerad korsning, cirkulationsplats, självständig körning mot mål, körning i vägarbetsområde, körning på smal/krokig väg, infart/körning på landsväg, sväng från landsväg och blev GODKÄÄÄÄÄND

Varför jag kuggade flera gånger var också för att jag var överlärd. Jag kör braaa de inget fel på min körning men tydligen fick jag höra att man inte godkänner folk som kör bara privat så enkelt!!!!!!!!!. Eftersom man inte litar på deras körning såååå mitt tips variera er körning både privat och skola och du får garanterat körkort på en gång.
Gäst 2018-06-26 08:45 ! Citera #
Grattis till körkortet.

Kuggade för att du var överlärd hur menar du, förklara dig gärna? Då du säger ”unspektören kunde inte sätta fingret” på vad? För jag menar det är ju det de kan och de för även en helhetsbedömning.

Vad kuggade du på i Jakobsberg?, du får ett resultat digitalt du lan läsa.

Jag själv körde upp i Jakobsberg och bommade (för nervositeten), sedan körde upp igen, och klarade kortet.
Gäst 2018-06-26 13:47 ! Citera #
Kugga för att man är överlärd?! Låter som en dålig bortförklaring på att man inte kan köra bil.
Gäst3 2018-06-26 14:04 ! Citera #
”blev kuggad för att jag tydligen hade brister men han kunde inte sitta finger på vad...”
Rent skitsnack, en inspektör bedömer din körförmåga och vet till 100% vad som är bra och vad som är mindre bra.
Så om denna inspektör inte kunde säga vad du hade för brister så låter det mer som om du inte vill skriva ut vad som var det verkliga felet i din körning.

Och nej, en inspektör godkänner även folk som är som du kallar det ”över lärda” :)
Kan man köra på ett tryggt och säkert sätt så spelar det ingen roll om man har kört privat eller bara via en körskola.
Det är körningen du blir bedömd på, inte VART eller HUR du har haft dina körlektioner...
anna 2018-06-28 00:40 ! Citera #
Skit snack om kuggade privatister. Jag är en privatist och klarade provet på första
Gäst 2018-06-28 11:30 ! Citera #
anna 2018-06-28
Skit snack om kuggade privatister. Jag är en privatist och klarade provet på första
Samma här, var också privatist, klarade bägge mina prov på första försöket.
Så att säga att en inspektör kuggar en privatist oftare är bara struntprat!
Kan man som någon annan redan hade skrivit köra en bil på ett trafiksäkert sätt så blir man godkänd.
Gäst 2018-06-28 14:33 ! Citera #
Gjorde min uppkörning idag och klarade på första försöket på båda proven. Är också privatist. Tog en lektion på körskola i början av sedan men efter det körde jag bara med min polare som hjälpte mig genom det hela. Så jävla glad!
Gäst 2018-06-30 01:25 ! Citera #
Ungjävel som gjort denna tråd, fy fan alltså. Inspektören kunde inte säga varför du kuggat? Kuggat för att du var överlärd?
Sån jävla skitsnack. Du var en typisk privatist som var hemlärd och sedan gick dit och kuggade.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest