Start > Körkortsforum > Örebro uppkörning

Örebro uppkörning

Jenny 2018-06-18 11:41 ! Citera #
Någon som kan berätta om faror i Örebro? Vart åker man, vad ska jag tänka på? . Är det enkelt att ta körkortet i öerbro . Har körprov om 1 vecka // jenny
Piraten74 2018-06-19 02:55 ! Citera #
Läs gärna tråden uppkörning Jönköping och mitt inlägg där..
Stämmer rätt bra in här med.
Mvh
Piraten
Z 2018-06-26 12:56 ! Citera #
Jag körde upp för två år sedan. Min rutt såg ut så här:

Körde ut från Trafikverket och svängde åt höger. Körde rakt fram tills jag nådde en korsning och fick göra en vänstersväng till en väg där man kör 70 om jag minns rätt. Efter ett par hundra meter svängde jag in till motorvägen.

Åkte av motorvägen vid avfarten mot Aspholmen

Jag gjorde en backparkering någonstans men minns tyvärr inte vart haha.

Följde skyltar till centrum från Aspholmen

Åkte in till Järntorget. Om du instrueras att köra mot Järntorget kommer du säkerligen få köra i en korsning där man passerar en gång- och cykelbana innan man kommer ut på själva bilvägen. Det är det enda momentet jag kan tänka mig kan va lite klurig, speciellt om man inte är så bekant med vägarna i stan. Det är inte den mest tydligt markerade cykelbanan man korsar och sikten är inte så bra...

Därefter åkte jag tillbaka till Trafikverket.

Jag anser inte att det är särskilt svårt att köra i Örebro. Kan inte komma på någon situation som är särskilt svår vid en uppkörning. Det gäller bara att, som alltid, köra lugnt och metodiskt. Och att man är redo såklart. Det tog cirka 20-25 minuter allt som allt!

Du kanske redan har kört upp? Hoppas det gick bra!

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov