Hej!
Ska köra upp i Nässjö så småningom och undrar om det är nån här som har gjort det tidigare och kanske vill delge sin upplevelse av det?
Ja dom har vägar, rondeller, korsningar som alla andra ställen i Sverige. Är du redo att ta körkort ska du kunna köra överallt istället för att be om tips ”nämen där är det enkelriktat så tänk på det”. Enkelriktade vägar etc är skyltade så du ska kunna avsöka dem o köra rätt. Likadant med allt som kontrollanten ber dig att göra.
Du har naturligtvis helt rätt! Jag frågade dock inte om tips vilket hade varit rätt meningslöst, eftersom att stan med omnejd är rätt stor och man får ju köra överallt. Jag undrar mest om nån har nån bra eller dålig uppkörningserfarenhet som de vill berätta eller hur inspektörerna har varit osv, ur nyfikenhet.
Hur har det gått med din uppkörning? Kapar din tråd lite, har DU några erfarenheter att delge om upplevelsen i Nässjö?
Jag körde upp i Nässjö. 2 ggr. Kuggade första. Ganska lugnt och skönt att köra där. Stadskärnan innehåller vissa gångpartier och förbud större fordon.