Start > Körkortsforum > Intensiv kurser

Intensiv kurser

Piraten74 2018-06-09 08:00 ! Citera #
Har läst lite överallt om intensiv kurser på 14 dagar.
Ni ska inte må dåligt om ni inte får körkortet efter den.
Sanningen är att väldigt få kan tillräckligt mycket efter 14 dagar bara.
För att du ska klara en uppkörning efter så kort tid bör du kört innan tex hemma.
Ja eller väldigt begåvad :)
Nyfiken är det nån här inne som fått körkort efter intensiv kurs utan tidigare erfarenhet av körning ?
Gäst 2018-06-09 11:49 ! Citera #
Jag håller med.......delvis :)

Visst finns det personer som klarar sig på en intensivkurs, men precis som du säger så är det nog inte många.
Dock känner jag till 3 personer som har gjort just detta.

Men dom sa att det var på håret, och att det inte är att rekommendera om man inte tål en massa stress och är 1000% beredd på att det krävs en hel del pluggande, dag som natt...
Emma 2018-06-19 10:48 ! Citera #
Jag! Jag klarade det. Hade aldrig ens startat en bil innan. Tog automat körkort för att jag skulle till USA ett år. Pluggade dag som natt och drömde om bilar dygnet runt. Men det gick! Klarade teori och uppkörning på första försöket i Örebro. Har nu haft körkort i två år. Inga incidenter. :)
Gäst. 2018-06-19 11:23 ! Citera #
Jag känner en som klarade på intensivkurs, fick kortet.

Dock så levde han i det, pluggade kvällar nätter, körde hela dagarna, väldigt fokuserad och motiverad.

Det är ju det som krävs om man ska klara det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest