Start > Körkortsforum > Körkort är inte en mänsklig rä…

Körkort är inte en mänsklig rättighet!

Gäst 2018-03-31 03:49 ! Citera #
Varför tror de flesta att körkort är en mänsklig rättighet, kan ni experter som sitter på det här forumet svara på det?

Själv anser jag att bedömer en lärare att jag behöver mer än 10 lektioner så kan jag lika gärna lägga ner det för då är jag inte lämplig
Andreas Möller 2018-04-06 18:59 ! Citera #
20-30 körlektioner är normalt vid körkort idag. Speciellt om man inte har haft mycket körning privat. Sen är det väldigt olika hur snabbt man lär sig
Gäst 2018-04-06 23:53 ! Citera #
Hur exakt är det relevant hur mycket träning man behöver? Uppnår man efter X lektioner en nivå där man bedöms vara tillräckligt bra för att framföra ett fordon självständigt och trafiksäkert - vad spelar det för roll om X är 10, 30 eller 60?
Andreas Möller 2018-04-07 08:04 ! Citera #
Vad jag menade med det är att det är väldigt invuduellt hur snabbt man lär sig. En del kan det räcka med 10 lektioner för att vara redo medan vissa kan behöva över 20-30. Och sen hur mycket man kan köra privat. För utan någon träning privat så kommer du behöva klart många fler körlektioner. Att sätta sig första gången i bil och köra är inte så lätt som det låter och då kan man behöva använda en hel lektion bara för att lära sig kopplingen och en annan för att växla. Sen är där krypkörning framåt och bakåt.
Andreas Möller 2018-04-07 08:10 ! Citera #
Har ju hört från skolor där det mjölkas på pengar bara för att.
Gäst 2018-04-07 14:08 ! Citera #
Andreas Möller 2018-04-07
Har ju hört från skolor där det mjölkas på pengar bara för att.
Tvekar till att du har hört direkt från olika skolor att dom mjölkar elever på pengar..
Nått sånt skulle dom aldrig berätta öppet för någon om nu så var fallet!

Dessutom är det upp till eleven att ta reda på lite grundfakta om en körskola innan man väljer en som man vill skriva in sig på. Det finns mängder med folk som kan komma med tips eller varningar om vissa skolor, om man bara ger sig lite tid och verkligen gör en grundlig undersökning..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo