Start > Körkortsforum > Skillnaden på online-frågor oc…

Skillnaden på online-frågor och Trafikverkets?

Krokkudde 2018-03-30 11:15 ! Citera #
Ni som har gjort onlinetester antingen här, Elevcentralen osv, hur skiljer sig frågorna på dessa sidor och Trafikverkets egna på teoriprovet?
Själv tycker jag elevcentralens tester är på tok för enkla, om man jämför deras frågor mot andra sidor.

Någon som kan ge exempel på skillnaden? Eller är det bara snarlika frågor?
Gäst 2018-03-30 17:44 ! Citera #
Frågorna på elevcentralen tycker jag liknar de på teoriprovet, dock kan formuleringarna vara lite kluriga så det gäller bara att läsa både frågan och svaren noggrant. Men jag tyckte själv att elevcentralen var bra fram tills man hade lärt sig svaren på alla de frågorna, då blev det ju för enkelt...
Krokkudde 2018-04-01 11:38 ! Citera #
Ingen annan som har andra åsikter i hus de upplevde frågorna?
Jonsy 2018-04-01 22:34 ! Citera #
Pluggade både teori va elevcentralen men även i boken, absolut blev frågorna lätta efter ett tag för man lärt sig dem. Men detta betyder väl ändå att du lärt dig något, trafikreglerna är ju desamma även om du svarar på dem i elevcentralen eller på skrivningen. Klarade min skrivning på första försöket med 58 poäng. Känner du dig säker på att du kommer klara det tror jag du kommer göra det.
Krokkudde 2018-04-01 23:25 ! Citera #
Hej!

Jag känner mig väldigt säker på min teori. Har gjort tester överallt och ligger runt 65/70 oftast. Var mest nyfiken på utformandet av frågorna men jag förmodar att de är rätt lika.. Har båda proven om en månad och har nött teori i snart 1 månad minst 2h varje kväll. Vill verkligen få allting att stanna, och inte bara för stunden!
Gästen 2018-04-02 00:03 ! Citera #
Jag tycker att det riktiga provets formuleringar på frågorna var mycket svårare än vad jag har fått när jag hade gjort vissa tester på olika sidor/appar samt hos min körskola...

Men kan man bara förstå innebörden av vad frågan frågar efter så är det bara att använda sig av sunt förnuft och logiskt tänkande :D
Klarade på första med 59/65
Jonsy 2018-04-02 00:33 ! Citera #
Krokkudde 2018-04-01
Hej!

Jag känner mig väldigt säker på min teori. Har gjort tester överallt och ligger runt 65/70 oftast. Var mest nyfiken på utformandet av frågorna men jag förmodar att de är rätt lika.. Har båda proven om en månad och har nött teori i snart 1 månad minst 2h varje kväll. Vill verkligen få allting att stanna, och inte bara för stunden!
Du tänker ju helt rätt med att du vill att det ska sitta till efter provet, underlättar ju verkligen med att kunna teorin ordentligt när du ska köra upp tex med att inte köra mot förbudsskyltar eller bussfält. Tyckte väl även att själva skrivningen kändes svårare med luriga frågor men har man lärt sig allt ordentligt ska du nog klara det galant. Lycka till
Asghar 2023-05-03 15:43 ! Citera #
:cry: Nej! Frågorna på korkortonline.se och Traffikverket är inte lika, de är aven inte nära för att jag har övat på 1000x2 med 17 godkända resultat men när jag gick går för att göra teoriprovet då fick jag underkänd 48/65 då tänkte jag var kanske trött och därför göra det en ytterligare gång idag (2023-05-02) och blev jag underkänd igen av 47/65 :( Jag hade läst böckerna också.
Miscer 2023-05-03 16:39 ! Citera #
Asghar 2023-05-03
:cry: Nej! Frågorna på korkortonline.se och Traffikverket är inte lika, de är aven inte nära för att jag har övat på 1000x2 med 17 godkända resultat men när jag gick går för att göra teoriprovet då fick jag underkänd 48/65 då tänkte jag var kanske trött och därför göra det en ytterligare gång idag (2023-05-02) och blev jag underkänd igen av 47/65 :( Jag hade läst böckerna också.
Jag håller inte med.

Jag klarade teoriprovet på första försöket med 57 rätt. Då hade jag precis hunnit göra klart alla 1000 frågor samma dag som jag skulle skriva teorin. Min uppfattning är att frågorna här på körkortonline är lika de på teoriprovet, och betydligt bättre än de som finns på t ex elevcentralen.

Har du gjort alla frågor här, och även läst körkortsboken, men ändå inte klarar teorin då gör du något fel. Min rekommendation är att du läser igenom frågorna på provet noggrant innan du svarar. Använd hela provtiden och ha inte bråttom, väldigt lätt hänt att man svarar fel pga slarv annars.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor