Start > Körkortsforum > Förbud att parkera C.35

Förbud att parkera C.35

Hjälp! 2018-03-13 22:02 ! Citera #
Hej!

Har svarat på några teori frågor som fått mig förvirrad över skylten C35 dvs förbud mot att parkera fordon. Definitionen säger att skylten gäller på den sidan av gatan där den är uppsatt - då tolkar jag det som vägen innan och efter skylten. Min handledare dock sa att förbudet börjar gälla efter skylten.

Har svarat på teorifrågor från olika hemsidor på nätet angående detta och tycker det varit lite olika. Eller är det jag som inte förstått frågan!

Svar uppskattas! :)
Gäst 2018-03-13 22:16 ! Citera #
Din handledare har helt rätt!
Förbjudet gäller från där skylten sitter uppe..
Gäst 2018-03-14 10:36 ! Citera #
Hjälp! 2018-03-13
Hej!

Har svarat på några teori frågor som fått mig förvirrad över skylten C35 dvs förbud mot att parkera fordon. Definitionen säger att skylten gäller på den sidan av gatan där den är uppsatt - då tolkar jag det som vägen innan och efter skylten. Min handledare dock sa att förbudet börjar gälla efter skylten.

Har svarat på teorifrågor från olika hemsidor på nätet angående detta och tycker det varit lite olika. Eller är det jag som inte förstått frågan!

Svar uppskattas! :)
Att den gäller på den sidan av gatan där den är uppsatt innebär att om du exempelvis kör på en enkelriktad gata och denna skylt finns på höger sida av gatan så får du inte parkera efter skylten på den sidan. Du får dock parkera på vänster sida då det är en enkelriktad gata. Sitter den på vänster sida av gatan får du helt enkelt inte parkera på vänster sida efter skylten. Detta gäller ju sen bara fram tills det kommer en korsning, utfart eller något annat som bryter förbudet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo