Jag har några gula flaggor på körprovet,
Trafikinspektören har ingripit i provet och provpunkten är markerad med symbolen (gul flagga).
Måste jag träna på dessa flaggor nästa uppkörning? Är jag godkänt på punkterna utan flaggor? Måste jag göra om allt nästa uppkörning?
Hej!
Det är precis som du säger, För flaggor betyder att inspektören har ingripit eller hjälpt dig på annat sätt. Är den gul så betyder det att inspektören har ingripit, Är den röd har det varit eller kunnat bli en direkt farlig situation.
Ja du kommer få genom gå alla moment som du hade flaggats på vid din tidigare uppkörning, för inspektören måste se att du har övat på det som har flaggats och att du har lärt dig och kan handskas med den uppgiften på ett säkert sätt innan den flaggan kommer tas bort.
Det står i ditt körprotokoll vilka punkter du är godkänd på samt vilka du har kuggats på. Så läs det!
Ja som jag skrev tidigare så kommer du få genomföra alla moment som du har blivit kuggad på, men det kommer även ingå vissa moment som du redan är klar med för att det ska bli en fullgjord uppkörning, för om det bara är 2-3 punkter som du har kuggats på så kommer du ju inte bara få göra dom och sedan är det klart, utan du kommer få göra om en hel uppkörning, men fokus kommer ligga på dina svagare moment som du kuggades på...