Start > Körkortsforum > Körprov med inspektör och dera…

Körprov med inspektör och deras elev

H 2018-02-22 13:00 ! Citera #
Hej!

Idag körde jag upp för första gången i Kungälv och klarade! Gjorde några små misstag där jag växlade lite för ofta och manövrering var inte det bästa. Annars gick det smidigt, fick köra en XC60. Innan körde jag endast med en Ford Focus så var lite orolig för hur stor XC60 kan vara.

Jag fick dock köra med två personer i bilen där ena lärde sig, hur vanligt är detta? Jag hörde även från inspektören att eleven skulle bedöma mig, hur mycket fick de bestämma över om min körning var godkänd?

Tack

Mvh
Gäst 2018-02-22 13:19 ! Citera #
Det är väldigt vanligt att blivande inspektörer får åka med i bilen när dom är under utbildning.
När det kommer till deras bedömande så är klart att den vanliga inspektören har sista ordet, så även om den blivande inspektören kan ge godkänt så kan den äldre gå in och ändra om det skulle behövas..

Men eftersom detta inte skedde i ditt fall, så ka du vara lugn och trygg då då hade fått godkänt även om du hade åkt med bara en inspektör :D
H 2018-02-22 13:23 ! Citera #
Gäst 2018-02-22
Det är väldigt vanligt att blivande inspektörer får åka med i bilen när dom är under utbildning.
När det kommer till deras bedömande så är klart att den vanliga inspektören har sista ordet, så även om den blivande inspektören kan ge godkänt så kan den äldre gå in och ändra om det skulle behövas..

Men eftersom detta inte skedde i ditt fall, så ka du vara lugn och trygg då då hade fått godkänt även om du hade åkt med bara en inspektör :D
Tack för svar, låter bra det! Jag märkte även hur eleven inte riktigt var fokuserad ibland, när jag kollade döda vinkeln så såg jag personen kolla ut ur fönstret som att det vore en vanlig bilresa :lol:
Gäst 2018-02-22 22:34 ! Citera #
H 2018-02-22
Tack för svar, låter bra det! Jag märkte även hur eleven inte riktigt var fokuserad ibland, när jag kollade döda vinkeln så såg jag personen kolla ut ur fönstret som att det vore en vanlig bilresa :lol:
Så kan det mycket väl har varit, men glöm då inte att du hade den mer rutinerade inspektören i samma bil, och han/hon hade garanterat sten koll på dig :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov