Det är så att jag ska köra upp snart och innan dess vill man bilskolelärare att jag ska göra en ”lilla uppkörning” vilket i grund och botten är som en riktig uppkörning. Han har vid flera tillfällen sagt att jag är redo för att köra upp och det här med lilla uppkörningen känns bara som ett slöseri med pengar.
Detta är väl inget man är tvungen och att göra inför en riktig uppkörning?
Eftersom du går via en körskola så kan det vara så att dom har ”lilla uppkörningen” som ett moment i din körkortsutbildning. Och bryter du det så kan dom ha rätt i att neka dig bil vid en uppkörning. Men det är inte ofta det sker, men dom kan göra det eftersom du har brutit avtalet som ni hade när du valde att bli elev hos dom...
Men du ska absolut inte se det som slöseri med pengar, det är ett utmärkt sätt för din körlärare att verkligen se hur du ligger till när det kommer till en riktig uppkörning. Och om ni har flera lärare så kan du få köra med någon annan lärare som du inte har kört med förut, och det gör dom för att du ska få känna på att köra med någon som du inte har åkt med förut.