Start > Körkortsforum > Teori prov om 3 veckor

Teori prov om 3 veckor

A 2018-02-09 00:52 ! Citera #
Hej allihopa! :D
Nu är det så här att jag ska ta körkort i mars om de nu blir så.
13 mars har jag teorin & 23 mars uppkörning.
Har pluggat fram och tillbaka i 2 månader.
2016 december gjorde jag teorin men fick 35 endast för att testa mig själv och hade knappt pluggat något.
Nu har jag börjat plugga riktigt, har läst halva boken på några dagar ganska så noga & har gjort testerna på körkortonline. Får 50-52 på proven.
Skulle ni kunna ge mig tips på hur jag kan plugga på bästa sätt. Vill verkligen klara detta den här gången.
Har hört massa om elevcentralen? Hur får man tillgång till den
Mvh.
A 2018-02-09 00:53 ! Citera #
Lite mer än 1 månad menade jag, inte tre veckor
Gäst 2018-02-09 07:54 ! Citera #
Du måste köppa den kursen, gå till närmaste trafikskola de ska hjälpa dig bäst.
Gäst 2018-02-09 16:04 ! Citera #
Om du bara får mellan 50-52 antal rätt här på körkortonline så är det bäst att du börjar plugga, för dessa frågor som finns här är löjligt lätta... Börja med att läsa boken noggrant, skriv upp dom momenten som du tycker är extra svåra och plugga därmed lite extra mycket på dom momenten..
Var seriös med ditt pluggande, för om du bara läser lite då och då så kommer du få det svårt..
Gäst 2018-02-10 17:15 ! Citera #
Plugga, plugga och plugga. Det finns inga genvägar. Läs i boken och sammanfatta det du läser så att du verkligen förstått. Använd dig av teorin när du kör, exempelvis när du kommer fram till en korsning så kan du förklara vilka regler som gäller och varför, samma sak med skyltar du passerar. Det mesta blir enklare när du ser det i praktiken. Du kan även göra tester å nätet: förklara då varför alternativet du väljer är rätt, och kan du inte det så kolla upp det. Kolla även upp alla frågor du svarat fel på och se till att du förstår. Gå gärna på någon teorilektion om din körskola erbjuder det, eller om du kör provat så kan du kolla om någon körskola i närheten erbjuder det.

Elevcentralen får man om man är registrerad på en körskola som är kopplad till STR. Frågorna där är jättebra, ganska lika frågorna på provet och kräver att man blir godkänd för att få gå vidare till nästa fas med frågor. Rekommenderar starkt att du försöker få tillgång till den.

Lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo