I 6 månader har jag hållit på med körkortet, övningskört sen jag var 16 och kan köra bil utan problem. Alla jag kör med säger att jag kör perfekt och skulle klara uppkörningen, har kört från Örebro till Kiruna osv flera gånger som ”övningskörning”. Morsan köpte ett paket för 10 lektioner och all teori. Jag har nu bara använt kanske 3-4 lektioner och har några tusenlappar kvar på mitt saldo, då tänkte jag vara klyftig och använda det för att boka in risktvåan och teoriprovet samt uppkörningen.
Jag har inte haft mycket kontakt med min körskola men dom har sett att jag kan iallafall kontrollera fordonet och jag har gjort deras teorifrågor som är ett ”måste” för att dom ska boka in risktvåan för mig. Jag skickade ett mail där jag vill boka in mig på risktvåan, skrev in personnummret osv och att det skulle dras från mitt saldo.
Får tillbaka ett mail som säger ”Risktvåan bokar man in när man nästan är klar med sin utbildning, när planerar du att ta ditt körkort?”
Svarar med ”Jag hade hoppats på att kunna göra uppkörningen och teorin antingen nu i slutet på månaden eller tidigt nästa månad.”
Fick inget svar och det har gått 2 veckor, jag har skickat fler mail och jag har fortfarande inget svar. Jag kan ta mig till körskolan men det är snävt schema på skolan och oftast glömmer jag bort det helt. Jag har ringt någon gång men dom är väldigt obemannade så dom svarar aldrig och nu känns det bara pinsamt det hela. Inte lättare heller att jag har stark socialfobi och vågar knappt prata med nytt folk så hela situationen känns pinsam.
Vad ska jag göra? Svarar inte i telefonen eller mejl och med mitt schema har dom lunchrast samtidigt som mig och dom är nästan aldrig där.