Angående den sista frågan: självklart, men det är ju inte så relevant och framför allt väldigt missvisande när folk ska redogöra för sin körkortskostnad och en massa poster räknas bort för att man inte stod för dem själv. Jag som utomstående får ju ingen som helst uppfattning om hur mycket ett körkort
egentligen kostar och det är ju DET som i alla fall jag tycker är intressant. Mindre intressant: att veta vad folk fått i julklapp/födelsedagspresent/bidrag. Om det känns viktigt att skriva hur lite man själv lagt ut kan man väl bara skriva något i stil med, ”Mitt körkort kostade 15.000 kr, men jag behövde bara lägga ut 3.500 och resten fick jag”.
Ska man ta körkort så kan man ju inte utgå efter vad andra har lagt ut.
Vissa klara ju sina prov fortare än andra, likaså sina körprov, så det är ju väldigt individuellt.
Och det är ju likadant när det kommer till körlektioner, vissa klarar sig på 10-15 lektioner, medans andra behöver de dubbla.
Så egentligen kan man skita i att skriva vad man har lagt ut, för man kommer ju få ett snittpris mellan 6000 kr och upp till 20,000 kr
Så ska man ta körkort så får man ta reda på alla fasta kostnader först, sedan utgår man efter hur mycket man har kört innan, kan man köra privat för att få ner körskolekostnaden.... Finns massor att göra för att få ner slutpriset..