Start > Körkortsforum > Köra rakt fram i en enfilig ci…

Köra rakt fram i en enfilig cirkulationsplats

Gäst 2017-11-17 15:15 ! Citera #
Min handledare tror att man inte ska vara jättenära högerkanten när man kör rakt fram i en enfilig (men så stor att 2 bilar SKULLE kunna få plats) cirkulationsplats, eftersom den bakom kan då tränga sig förbi för hen tror att man ska svänga höger. Stämmer detta? Jag brukar alltid slicka högerkanten när jag åker rakt fram i en cirkulationsplats.
Gäst 2017-11-17 16:04 ! Citera #
Ja du har helt rätt i det du skriver, bara du visar med köriktingsvisare var du ska, du måste ju bla blinka ut ur rondellen fast du ska rakt fram
Gäst 2017-11-17 16:23 ! Citera #
Vem har rätt menar du? Jag eller min handledare? Ja blinka höger när man ska ut e vi överens om :P
Gäst 2017-11-17 19:03 ! Citera #
Gäst 2017-11-17
Vem har rätt menar du? Jag eller min handledare? Ja blinka höger när man ska ut e vi överens om :P
Ok. Du har rätt
Gäst 2017-11-17 19:06 ! Citera #
Gäst 2017-11-17
Min handledare tror att man inte ska vara jättenära högerkanten när man kör rakt fram i en enfilig (men så stor att 2 bilar SKULLE kunna få plats) cirkulationsplats, eftersom den bakom kan då tränga sig förbi för hen tror att man ska svänga höger. Stämmer detta? Jag brukar alltid slicka högerkanten när jag åker rakt fram i en cirkulationsplats.
Slicka högerkanten när du åker rakt fram i en cirkulationsplats? Varför måste du slicka högerkanten? Det räcker väll att du håller höger?
Gäst 2017-11-17 21:23 ! Citera #
Slicka o slicka...men vara väldigt tydlig att jag inte ska till vänster så de som vill in i rondellen fattar

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov