Start > Körkortsforum > Boka lektioner via Elevcentral…

Boka lektioner via Elevcentralen utan saldo?

Moi 2017-11-09 20:46 ! Citera #
Hej,

Min trafikskola (receptionisten) påstår att man inte kan boka körlektioner själv via Elevcentralen om man inte har förbetalda lektioner, alltså ett innestående saldo efter att ha köpt ett paket på x antal lektioner. Men hen hade inget riktigt svar på varför.

Någon som hört samma sak? Har försökt googla men hittar ingen sådan information någonstans.

Jag kan ju på Elevcentralen se lediga tider och klicka och välja boka, men har inte riktigt vågat i tron om att det skulle bli dubbelbokat, inte gå igenom ordentligt eller något sådant.

Någon som bokar utan förbetalda lektioner?
Gäst 2017-11-13 21:14 ! Citera #
Moi 2017-11-09
Hej,

Min trafikskola (receptionisten) påstår att man inte kan boka körlektioner själv via Elevcentralen om man inte har förbetalda lektioner, alltså ett innestående saldo efter att ha köpt ett paket på x antal lektioner. Men hen hade inget riktigt svar på varför.

Någon som hört samma sak? Har försökt googla men hittar ingen sådan information någonstans.

Jag kan ju på Elevcentralen se lediga tider och klicka och välja boka, men har inte riktigt vågat i tron om att det skulle bli dubbelbokat, inte gå igenom ordentligt eller något sådant.

Någon som bokar utan förbetalda lektioner?
Alla lektioner jag hade på min körskola bokandes direkt efter varje körning i deras system, jag hade inte några problem med sådant
Moi 2017-11-14 09:54 ! Citera #
Gäst 2017-11-13
Alla lektioner jag hade på min körskola bokandes direkt efter varje körning i deras system, jag hade inte några problem med sådant
Men bokade du själv via Elevcentralen eller bokade dem åt dig, exempelvis receptionisten? För det de säger är att man inte kan boka själv i Elevcentralen utan förbetalda lektioner, men dem kan ju såklart alltid boka åt mig.
Fffff 2017-11-14 11:44 ! Citera #
Förra året kunde jag boka utan att lektionerna var betalda, då stod det bara
Ex.
- 700 kr på mitt saldo , så kunde jag betala efteråt

Men det var en väldigt flexibel skola på flera sätt.

Jag vet inte hur det går till , om man kan göra så på alla ställen.

Men det borde man väl kunna
Gäst 2017-11-15 01:12 ! Citera #
Moi 2017-11-14
Men bokade du själv via Elevcentralen eller bokade dem åt dig, exempelvis receptionisten? För det de säger är att man inte kan boka själv i Elevcentralen utan förbetalda lektioner, men dem kan ju såklart alltid boka åt mig.
Nej jag kunde inte boka något själv, det var körskolan som bokade mig, men det var inga problem tyckte jag, allt gick smidigt, jag hade alltid minst 3 lektioner i veckan, med 2 olika lärare
Moi 2017-11-16 10:23 ! Citera #
Nu har jag ställt frågan till STR och de svarar att skolan KAN aktivera en begränsning på detta och då blir det tydligt att det inte går att boka själv, men min skola har inte gjort det så jag kan boka 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor