Teori

Janette 2017-11-08 13:12 ! Citera #
Är det riktiga teoriprovet baserat på frågorna som finns på körkortonline eller är det nästan likadana??
Hejhej 2017-11-08 15:20 ! Citera #
Janette 2017-11-08
Är det riktiga teoriprovet baserat på frågorna som finns på körkortonline eller är det nästan likadana??
Alla teoriprov grundas på det som du kommer få skriva hos Trafikverket.
Det enda som skiljer är hur frågorna är ställda på dom olika sidorna som finns att läsa.
Personligen tycker jag dom finns härinne är på tok för lätta, men det är dom bara för att man inte bara ska göra testerna som finns här, utan det är en extra tillgång att ha i sitt teoriläsande..
hej 2017-11-08 18:01 ! Citera #
Jag tycker att de frågorna hos trafikverket är mycket enklara än frågorna här av någon anledning. liksom om du kan frågorna här och bakgrunden till svaret så kommer du säkerligen fixa teorin. :)
Gäst 2017-11-08 20:25 ! Citera #
Janette 2017-11-08
Nej dom är baserade på boken och elevcentralen
Gäst 2017-11-08 20:29 ! Citera #
Gäst 2017-11-08
Nej dom är baserade på boken och elevcentralen
Källa på det? Jag fick frågor om utsläpp som inte finns i boken
Gäst 2017-11-09 01:12 ! Citera #
Gäst 2017-11-08
Källa på det? Jag fick frågor om utsläpp som inte finns i boken
Du fick frågor om utsläpp? Var fick du dom frågorna? På ditt kunskapsprov eller någon annan sida? På det riktiga kunskapsprovet så får du 5 testfrågor som inte påverkar ditt resultat, det är ofta frågor som inte alltid står i körkortsboken eller på elevcentralen, plus att det förekommer annan formulering på det riktiga provet. Det man inte vet kan man ju inte svara på och så fungerar det inte hos transportstyrelsen
Mary 2017-11-09 08:09 ! Citera #
Hej, jag fick godkänt på teoriprovet och tyckte att det var svårt och stressigt. Mestadels handlade frågorna om trafikregler och svarsalternativen var snarlika. Hade jag bara baserat min kunskap endast på boken och Elevcentralen då hade jag nog inte klarat provet.
Körkortonline.se är bäst med tester anser jag. Men å andra sidan måste man förstå vad trafikregler handlar om och kunna tillämpa reglerna i praktiken.
Dessvärre kuggades jag på uppkörningen. Skulle starta i en brant backe, kanske 45 graders lutning. Kom upp efter 3:e försöket.
Lycka till alla!
Sam 2017-11-09 09:29 ! Citera #
Hej! jag har prov den 17/11 och behöver frågor till teori kan någon hjälpa.
tack.
Gäst 2017-11-09 12:22 ! Citera #
Mary 2017-11-09
Hej, jag fick godkänt på teoriprovet och tyckte att det var svårt och stressigt. Mestadels handlade frågorna om trafikregler och svarsalternativen var snarlika. Hade jag bara baserat min kunskap endast på boken och Elevcentralen då hade jag nog inte klarat provet.
Körkortonline.se är bäst med tester anser jag. Men å andra sidan måste man förstå vad trafikregler handlar om och kunna tillämpa reglerna i praktiken.
Dessvärre kuggades jag på uppkörningen. Skulle starta i en brant backe, kanske 45 graders lutning. Kom upp efter 3:e försöket.
Lycka till alla!
Hade jag bara baserat min kunskap endast på boken och Elevcentralen då hade jag nog inte klarat provet?

Va!! Så du menar att boken och elevcentralen inte hjälpte dig !?

Kunskapsprovet är ju baserat på boken och elevcentralen det är str som står för materialet.
STR bedriver ett långsiktigt arbete med en mängd frågor inom trafiksäkerhetsområdet. 80% av alla bilskolor i landet är medlem i str.
Jag tycker att ditt påstående är mycket märkligt, men ok körkortonline eller någon annan sida kan absolut fungera, det handlar ju i grunden om samma sak, men elevcentralen och boken är 100% baserade på det riktiga kunskapsprovet
Gäst 2017-11-09 12:38 ! Citera #
Gäst 2017-11-09
Hade jag bara baserat min kunskap endast på boken och Elevcentralen då hade jag nog inte klarat provet?

Va!! Så du menar att boken och elevcentralen inte hjälpte dig !?

Kunskapsprovet är ju baserat på boken och elevcentralen det är str som står för materialet.
STR bedriver ett långsiktigt arbete med en mängd frågor inom trafiksäkerhetsområdet. 80% av alla bilskolor i landet är medlem i str.
Jag tycker att ditt påstående är mycket märkligt, men ok körkortonline eller någon annan sida kan absolut fungera, det handlar ju i grunden om samma sak, men elevcentralen och boken är 100% baserade på det riktiga kunskapsprovet
Kunskapsprovet är baserat på kursplanen för B-körkort, inget annat. Vad är ”boken”? Min bok heter ”Trafikens grunder” från STR. Just den boken har dock bara funnits i några år.

”Körkortsboken” finns också. Inga läromedel har dock perfekt informationsöverlappning. Det kan alltså finnas saker i ”Trafikens grunder” som författarna till ”Körkortsboken” inte tar upp, och tvärtom.

Kursplanen för B-körkort säger att man ska kunna saker om miljö. Detta kanske författarna till
”Körkortsboken” tolkar som: lär dig 5 föroreningar. Men de som gör Trafikverkets kunskapsprov kanske tolkar det som: lär dig 10 föroreningar. Om du läst ”Körkortsboken” kan du då bara 5 föroreningar och kuggar på den frågan.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo