Start > Körkortsforum > Elevcentralen STR = frågorna h…

Elevcentralen STR = frågorna hos trafikverket?

Nervös 2017-11-07 21:42 ! Citera #
Hej!!

Teoriprovet närmar sig för mig och jag kan inte låta bli att ifrågasätta om Elevcentralen verkligen räcker inför teoriprovet? Vad tycker ni andra som gjort STR? Mina handledare på teoriskolan tycker ju det, men det är ju väntat.

//Nervös
Jimmy 2017-11-07 22:57 ! Citera #
Nja!? Det är klart att det kan räcka, elevcentralen är ju det närmaste du kan komma det riktiga kunskapsprovet vad gäller frågor, den ända skillnaden sitter i formuleringen hos transportstyrelsen, frågorna kan vara lite klurigare. Ett tips till dig är att du läser boken istället för att svara på massa frågor, det riktiga kunskapsprovet bygger helt på boken, plus att du får den djupinlärning som krävs för att bli en så bra förare som möjligt. Svara på Frågor är detsamma som ytinlärning, tex att du vet att det är förbjudet att köra mot enkelriktat, men du vet inte varför det är förbjudet, där kan boken göra skillnad. Ett annat mycket bra hjälpmedel är Bonniers trafikskola, där kan man se riktiga filmsekvenser hur man ska agera korrekt i trafiken, eller så gör du som jag gjorde! Lär dig teori när du övningskör, då får du en helt annan helhet på perspektivet. Körkort är en investering för livet så kör hårt/ Lycka till
Gäst 2017-11-11 08:10 ! Citera #
Hej!
Jag tycker faktiskt det. Jag nötade så att jag ständigt fick alla rätt på STR-provet och då fick jag 62/65 på provet. Notera dock att jag även läst hela boken och svarat på frågorna i studiehäftet. Men man behöver ”bara” 52 poäng, vilket jag definitivt tror man kan få utan problem med hjälp av Elevcentralens prov.
Jimmy 2017-11-11 08:45 ! Citera #
Gäst 2017-11-11
Hej!
Jag tycker faktiskt det. Jag nötade så att jag ständigt fick alla rätt på STR-provet och då fick jag 62/65 på provet. Notera dock att jag även läst hela boken och svarat på frågorna i studiehäftet. Men man behöver ”bara” 52 poäng, vilket jag definitivt tror man kan få utan problem med hjälp av Elevcentralens prov.
Absolut! Du har helt rätt, elevcentralen plus att man läser boken ska räcka 7 dagar i veckan för att klara det riktiga kunskapsprovet, och gör man inte det!? Då har man inte pluggat ordentligt.
Nervös 2017-11-11 23:05 ! Citera #
Hej alla!

Tack för svar! Jag klarade kunskapsprovet, tycker stilen på frågorna liknande elevcentralens väldigt mycket. Jag tror jag blev lite orolig eftersom det fanns elever på min trafikskola som inte klarat provet och menade att svårighetsgraden på frågorna skiljde sig åt. Vilket jag absolut INTE tyckte.

Jag använde mig utav körkortsboken, testerna på elevcentralen och körkortonline.

//
Gäst 2017-11-11 23:46 ! Citera #
Nervös 2017-11-11
Hej alla!

Tack för svar! Jag klarade kunskapsprovet, tycker stilen på frågorna liknande elevcentralens väldigt mycket. Jag tror jag blev lite orolig eftersom det fanns elever på min trafikskola som inte klarat provet och menade att svårighetsgraden på frågorna skiljde sig åt. Vilket jag absolut INTE tyckte.

Jag använde mig utav körkortsboken, testerna på elevcentralen och körkortonline.

//
Grattis bra jobbat
Bibi 2017-11-16 19:36 ! Citera #
Nervös 2017-11-07
Hej!!

Teoriprovet närmar sig för mig och jag kan inte låta bli att ifrågasätta om Elevcentralen verkligen räcker inför teoriprovet? Vad tycker ni andra som gjort STR? Mina handledare på teoriskolan tycker ju det, men det är ju väntat.

//Nervös
Hej
Vad betyder STR?
Jimmy 2017-11-16 19:57 ! Citera #
Bibi 2017-11-16
Hej
Vad betyder STR?
Sveriges trafikskolors riksförbund:)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov