Hej!
Jag har uppkörning imorgon och är extremt orolig över en sak, och det är nämligen landsvägskörningen. Jag är orolig att instruktören ber mig att ”följa skyltar till den här orten” på en landsväg för ibland finns det inte några förberedande skyltar. I många fall så blåser jag bara förbi korsningen där körläraren ville att jag skulle följa skyltarna till, för att jag ser vad det står på skylten så pass sent. Jag trodde det hade med synen och göra, men kollade upp den för en vecka sen och den var mer än bra. Jag trodde det hade med min avsökning att göra, men jag ser att det är en skylt långt innan jag ser vad det står på den. Hade jag sett vad det stod när jag såg skylten hade allt varit så mycket lättare.
Körläraren vill att jag ska sakta ner farten inför varje skylt jag åker förbi om jag letar efter en specifik skylt, så att jag eventuellt hinner stanna och svänga om det står namnet på orten jag ska till på skylten. Problemet jag har är hur mycket man ska sakta ner, körde på 70 väg och saktade ner till 50 men det tyckte körläraren var för överdrivet.