Start > Körkortsforum > Är jakan så enkelt?

Är jakan så enkelt?

Yo 2017-10-05 00:15 ! Citera #
Alla säger att jakan är enkelt medan Farsta är svårt? Jag torskade själv i Farsta men hur är Jakobsberg ?
Gäst 2017-10-05 07:46 ! Citera #
Bullshit, det beror på vem man får..nu när folk säger att jakan är enklare så har dem blivit hårdare efter det.. men har man kört där man ska köra upp så är man mer säker!
S 2017-10-05 19:14 ! Citera #
Jag själv failade i Jakan men klarade det i Farsta :lol: Rent statistiskt är båda svåra ställen att köra upp på, men jag tycker de var svåra på olika sätt. Tror mycket beror på om man faktiskt är redo eller inte och kan slappna av. Fokusera mer på att visa att du är en duktig och säker förare än vart du ska köra tycker jag! För just i det här fallet spelar det nog ingen roll.
Ali 2017-10-05 20:40 ! Citera #
Klarade det från första gången i Jakan idag!
Gäst 2017-10-06 17:03 ! Citera #
Grattis Ali! vilka vägar fick du köra på? kan du berätta lite om rutten, fick du en kvinnlig eller manlig inspektör? ska oxå köra upp där :)
Gäst2 2017-10-08 16:45 ! Citera #
Kan utgå från min egen uppkörning i jakan.

Inspektören var en man och verkade vara en lugn och avslappnad person.

Han var tydlig med att han skulle göra en objektiv bedömning på ett antal punkter och inte hade för avsikt att på något sätt lura eller sätta dit en genom att vara otydlig.

Rutten vi körde var att vi tog höger direkt till rondellen och åkte sedan viksjöleden i riktning mot E18.

Första höger in på unionsvägen och när vi kom till rondellen skulle jag göra vänstersväng i rondellen och åka mot Barkarby.

Tog höger och åkte genom handelsområdet längs Enköpingsvägen förbi Max till rondellen efter Mediamarkt där jag fick göra vänstersväng in på Herrestavägen och sen högersväng in på Majorsvägen till det nybyggda området som numera är bostäder och mindre butiker.

Där nere fick jag backa runt ett hörn och körde sedan på småvägar mot Akalla tills jag kom ut i närheten av Hästa gård.

Därifrån körde jag mot E18 och tog den mot jakobsberg. Genom jakobsberg ner till spåret och genom gångfartsområdet, därifrån tillbaka till trafikverket där jag fick parkera bilen.
Tog ganska exakt en halvtimme.

Tror det var alla moment.
Ali 2017-10-08 22:48 ! Citera #
Gäst 2017-10-06
Grattis Ali! vilka vägar fick du köra på? kan du berätta lite om rutten, fick du en kvinnlig eller manlig inspektör? ska oxå köra upp där :)
Manlig, vi gick direkt till motorväg sen viksjö, sen på motorväg igen till kallhäll c där jag fick en fickparkeringsupggift.
Gäst 2017-10-11 20:03 ! Citera #
Okej, men menar du första rondellen från trafikverket höger? eller menar du vänster? för vänster då kommer man till E18, enköping & E18 stockholm...eller om du menar höger om rondellen då kommer man till jakan C..men jag kör upp kl 15:35, vilka vägar kan man köra då? tacksam för svar!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor