Jag har lappen och köra dagligen i Sthlm, vet inte vilka tider du är ute och kör, men dom gånger jag ligger i högerfilen på Essingeleden så är det sällan någon som ligger runt 90, vanligast är att man kör runt 100 Km/h... Så att då komma och lägga sig i 85-90 skulle inte vara speciellt uppskattat. Det skulle bildas långa köer ganska fort, vilket du vet om, om du har hamnat framför någon som köra för sakta...
Visst ska man komma fram säkert, men då ska man även följa trafikrytmen för att köra på det säkraste sättet, kör man för sakta så är det lätt hänt att det kan komma någon och köra in i dig bakifrån..
Vet inte du bara är blind eller inte läser? Jag kör 73:an varje dag och det är till 100% alltid långtradare i högerfilerna. vill trådskaparen ta det lugnt på en uppkörning så KAN han helt lagligt lägga sig i högerfilen och anpassa farten till trafiken som kommer o va runt 80-90. Det finns ingen lag på att du måste köra om!
klara lappen på första i farsta, fick köra mot nynäs och la mig då bakom långtradare hela vägen till haninge. Va rätt mycket trafik vid den tiden o fanns ingen som helst anledning att köra om...