Start > Körkortsforum > Klarade provet, lättare än vad…

Klarade provet, lättare än vad man tror.

Jim 2017-09-14 17:36 ! Citera #
Idag klarade jag teoriprovet, 53 rätt. Jag måste säga att provet är lättare än vad man tror. Läser man igenom boken/vägmärken & gör faserna I Elevcentralen många gånger, så kommer man att klara provet. (frågorna på elevcentralen är ungefär lika med provet, bara formulerade på ett annat sätt)

Frågorna man får på provet är också väldigt lätt formulerade, tex:- ’’Måste man alltid blinka vid sväng?’’ ’’Vad betyder detta vägmärke?’’ ’’Vad menas med defensiv körning?’’ ’’Du ser att en gående går över trots rött ljus, vad bör du göra?’’ osv

Sen kom det någon enstaka fråga som var väldigt svår tex att alla 4-Alternativen låter rimliga. Var väldigt uppmärksam på ord som ’’Alltid’’ ’’När’’ ’’Om’’ ’’Tillfälle’’ ’’Måste’’

Om det kommer en fråga du är osäker på, gör så här!
Utslutnings metoden, välj bort dem svaren som låter tokiga (4 alternativ - ta bort 2 ’’du utesluter 2-alternativ eftersom dem låter tokiga/orimliga’’) då har du kvar dem svaren som låter mest trolig som är rätt.

Nu är det bara uppkörningen kvar, få se vad som händer!
Gäst 2017-09-14 19:35 ! Citera #
”Lättare än vad man trodde...”

Du var ju knappt att du klarade det :D

Men visst, provet var inte speciellt svårt, hade 60/65 ;) ;)
Jim 2017-09-14 20:40 ! Citera #
Gäst 2017-09-14
”Lättare än vad man trodde...”

Du var ju knappt att du klarade det :D

Men visst, provet var inte speciellt svårt, hade 60/65 ;) ;)
Vad jag menade var att provet var lättare än förväntat. Trodde det skulle vara svåra, typ att jag skulle få 40 rätt eller något. Sen är det skit samma om man får 52 eller 65, bara om man blir godkänd.
gäst 2017-09-21 08:57 ! Citera #
Grattis.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo