Gäst 2017-09-12
Hej! Helt rätt. Jag förstår inte alls, hur har dem tänkt. Två saker som är bristfällig-
1. Giltighetstid på två månader när dem vet att hela landet nästan har svårt med tider för uppkörning.(OBS! Förut hörde jag att det var giltig i 6 månader, vilket var rimlig) ingenstans i andra länder har jag hört att giltighetstiden är så litet. Regler ändrar ju inte varje 2 månader, om det var så hade alla som har haft körkort i många många år skulle behöva ta ett teori prov åtminstone.
2. Dålig tillgänglig tider för uppkörning- detta gör att folk ibland vågar inte avboka även om dem känner sig osäkra eftersom man blir ju rädd att inte få tider sedan.
Varför är hela systemet så krångligt ? Känner pressade från många håll bara.
Hoppas att vi alla tar oss igenom det här med ett leende och hoppas också att dem som sitter och har makt i systemet gör någonting vettig för framtiden.
1. Giltighetstiden är 2 månader bara för att det har framkommit att teorin är en ren färskvara som många glömmer så fort dom har fått sitt körkort. Därav är det 2 månader...Om man pluggade som man ska, för att lära sig för livet och inte bara för att klara ett prov. Så hade säkert giltighetstiden sett annorlunda ut..
2. Det är inte dåligt med tider, utan om folk gav sjutton i att chansa att boka en uppkörning tidigare för att dom ”tror” att dom är klara så skulle det finns gott om tider till andra också. Och om man är osäker och inte vågar avboka så är det ju upp till en själv, och man har bara sig själv att skylla om man då skulle kugga. Vilket i säg kan uppvisa på en viss omognad!
Om alla hade bokat tider när dom verkligen är helt färdiga med sin körutbildning så hade det inte blivit lika många kuggningar, och då skulle inte väntetiden för dom som kuggade ändå vara så himla lång..
Men det är ju till största delen alla ungdomar som försöker ”fuska/chansa” sig till att bli klara snabbare som sabbar för väldigt många andra. Så om det är någon eller några du ska skylla på så är det dom, och inte på systemet, för det fungerar prickfritt!