Start > Körkortsforum > Kuggat 3 gången

Kuggat 3 gången

Vi klarar de 2017-08-21 14:33 ! Citera #
Hej!
Jag gjorde min tredje uppkörning och kuggade.. teorin klara jag första, vilket va nt konstigt då jag är bra på hela grejen med att studera. Några jag känner har kuggat mycket på teorin och lyckats på uppkörningen. Och jag ska vara ärlig jag jämförde mig själv väldigt mycket med alla andra särskilt i dessa trådar tills jag faktiskt insåg att vi alla är olika, vissa har lätt för teori andra för körning.
En vän kuggade 8 gånger på körningen. Jag skriver detta för mig själv och för alla andra som får tårar varje gång dem hör ”din körning är inte godkänd”. Kugga 17 gånger även 18 men ge aldrig upp. Vi har lagt ner tid pengar och tårar för detta körkortet, min syster fick båda första gången.. vi alla är olika, men vi alla kommer klara de i slutet av dagen. Nästa gång ni sitter bakom ratten, va lugna och gör de bästa ni kan, kuggar ni gör ni om de, klarar ni de , ta bilen och kör till era vänner, men tro mig de är inte bara du som har misslyckats de så många andra, känn dig inte dålig och lär dig från dina misstag. Jag hoppas att många andra här skriver pepp saker så vi kan lyfta upp varandra!
Nuuu 2017-08-22 22:16 ! Citera #
Samma här.
Misslyckats med 3 uppkörningar, efter att ha klarat teorin på första.
Är för nervös och har ångest redan en vecka innan uppkörningen...
Vi klarar de 2017-08-22 23:28 ! Citera #
Ja exakt, samma med mig är nervös väldigt länge innan körningen och när jag väl kör har jag svårt att ta de lugnt , men jag tror vi måste försöka sluta tänka på de en vecka innan och bara tänka på körningen när vi väl är bakom ratten, att va nervös kommer inte hjälpa oss
Gäst 2017-08-23 04:44 ! Citera #
Ålder på er? Låter som en mognadssak att ni känner sån extrem ångest över något så pjuttigt som ett körkort.

Jag är introvert som satan och klarade galant på första. Hade inte brytt mig ett dugg om jag misslyckats. Det enda som hade svidigt var pengarna.
Nick 2017-08-25 23:34 ! Citera #
Det är helt i sin ordning att vara nervös - jag var det inför både teoriprovet och uppkörningen. Klarade båda på första försöket.

Men är man redo så släpper nervositeten efter man kört igång. På min uppkörning snackade jag på med inspektören och ”glömde” i princip bort stundvis att jag hade en uppkörning - Detta skulle inte ha skett om jag inte var redo

Allt skall sitta i ryggmärgen.
Micke 2017-08-26 11:27 ! Citera #
Håller med föregående talare...

Visst kan man vara nervös när man kommer till både teoriskrivning och körprovet.
Jag var skitnervös inför båda proven, satt och skakade med benen ute i väntrummet när jag skulle skriva provet, men så fort vi blev insläppta till datorerna så var det som om mitt fokus släppte allt annat och jag bara fokuserade på provet. Kommer inte ens ihåg om jag ens märkte någon annan i rummet :D

Samma sak med mitt körprov, hade en körlektion innan med körskolan som rent ut sagt gick åt helvete. Och det var bara för att jag satt och funderade på hur körprovet skulle vara, vart skulle jag få köra, vilken säkerhetskontroll skulle jag för visa o.s.v.. Så min körlärare bad mig stanna bilen och sa att du tänker för mycket, gör det du brukar göra så kommer det gå kanon bra. Och med lite extra peppning så åkte vi bort till inspektören, fick visa alla ljus som säkerhetskontroll, och sedan bar det iväg. Kom in i samma fokus som jag hade när jag skrev teoriprovet, svängde in till vägverkets lokaler igen efter drygt 25 minuters körning, och inspektören var mycket nöjd. Hon hade absolut inte nått att anmärka på.
Så allt som allt så klarade jag båda proven på första försöket just p.g.a att jag inte lät min nervositet ta över..

Och klarar jag hålla min nervositet i schack så borde ni också kunna göra det :D
Lycka till och stressa inte!
Gäst 2018-08-03 14:52 ! Citera #
Kuggade en andra gång på min uppkörning, teoriprovet klarade jag på första försöket. Har inga pengar kvar och självkänslan är körd i botten.
Gäst 2018-08-03 15:15 ! Citera #
Du klarar det!!
Gäst 2018-08-03 20:15 ! Citera #
Tepiri på första....kuggat uppkörningem 2ggr....3e så satt den. Nervositeten ställde till det för mig....

Så upp i sadeln igen.
Ta till dig det inspektören sa....öva extra på dem :)
spett 2018-08-19 16:52 ! Citera #
Avskaffa uppkörning.

Uppkörning är oerhört stressande och enligt Transportsstyrelsen egna rekommendationer skall man inte köra då.
Körkort är inte en lyxvara utan en nödvändighet för ett normalt liv.
Körkort skall inte hänga på att du har kört felfritt en gång.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov