Start > Körkortsforum > Kontroll innan uppkörning

Kontroll innan uppkörning

Gäst 2017-08-11 09:44 ! Citera #
Vad jag minns fick jag endast lampor,
Gäst 2017-08-11 16:01 ! Citera #
Abbe 2017-08-11
Det viktigaste är att ha koll på motorhuv och alla vätskar , broms.
Det finns inte nått som är viktigare än det andra, allt är lika viktigt!
Men om man måste välja nått som är viktigare än det andra så blir det att ha bra bromsar och ren framruta, för du måste kunna bromsa i tid om du ser nått hinder som dyker upp... Men som sagt, allt är lika viktigt att kunna!
Majs 2017-08-11 18:22 ! Citera #
Hejjj, jag hade uppkörning igår och fick endast att kolla vindrutetorkarna + så att spolarvätskan fungerade :P
Nick 2017-08-15 12:02 ! Citera #
Detta är så slumpat - säkrast är att kunna allt, både inför uppkörningen och efteråt.

Själv fick jag bara öppna motorhuven och peka ut alla vätskor.
Gäst 2017-08-15 13:28 ! Citera #
Tog kortet för 2 å ett halvt år sen, kontrollen jag fick göra var att spola av fram/bakrutan alltså kolla vindrutetorkarna samt kolla att tuttan funkade.. Så jag fick det lätt i jämförelse med många andra.. Kontrollen e nog väldig individuell, beror nog mycket på vilket humör kontrollanten har just vide tillfället eller hur noga dene är, man vet helt enkelt inte, så det bästa är nog att se till att man kan det mästa i fall man tex måste göra lite svårare grejer..
Gäst 2017-08-15 13:58 ! Citera #
Jag tog körkort för 3 år sedan, och jag fick bara rätta in speglarna och stolen.
Så visst är en säkerhetskontroll väldigt individuell, men precis som Nick skrev så ska man kunna allt.
Men det är ju inte speciellt svårt att lära sig :D
Nick 2017-08-15 17:23 ! Citera #
Gäst 2017-08-15
Tog kortet för 2 å ett halvt år sen, kontrollen jag fick göra var att spola av fram/bakrutan alltså kolla vindrutetorkarna samt kolla att tuttan funkade.. Så jag fick det lätt i jämförelse med många andra.. Kontrollen e nog väldig individuell, beror nog mycket på vilket humör kontrollanten har just vide tillfället eller hur noga dene är, man vet helt enkelt inte, så det bästa är nog att se till att man kan det mästa i fall man tex måste göra lite svårare grejer..
”Humör”, ”inte lika nogranna inspektörer” osv. I de flesta fall, ytterst osannolikt och har mer med slumpen att göra.

* Kunna allt, inte det mesta.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov