Hej!
Jag har nu lite problem- Jag har övningskört med min privata handledare i runt 3 år och kör smidigt enligt denne själv. Dock misstänker vi båda att det är några moment jag behöver förbättra (tex. miljökörning osv). Därför har jag bokat in en körlektion om två veckor - problemet är att jag har min uppkörning om runt sex veckor, och dum som jag var, bokade jag ’’med egen bil’’ då jag trodde att man kunde låna en trafikskolas bil bara sådär, men nu fick jag reda på att man måste ha kört minst en gång med trafikskolan för att låna deras bil för uppkörningen.
Jag har en del frågor - kommer jag hinna köra med trafikskolan och låna bilen till min uppkörning. Borde jag boka tider redan nu så att jag är säker på att det finns tider lediga för mig? (och borde jag boka en lektion under min uppkörning?).
är HELT förvirrad. Trodde att jag skulle räknas som ’’elev’’ i trafikskolan. Är rädd att jag inte kommer få låna deras bil till min uppkörning och måste boka om - 2 månader senare. Tror ni jag borde fråga andra trafikskolor och se hur de har det?
(dessutom läste jag någonstans att man måste klara alla frågor i elevcentralen för att få köra upp- men jag har inte fått någon inloggning till det än, är det för att jag inte är en ’’elev’’?)