Start > Körkortsforum > Ni som haft körkort ett tag.

Ni som haft körkort ett tag.

Gäst 2017-08-05 22:00 ! Citera #
Rocky 2017-08-05
Som sagt så kör jag varje dag och kör efter våra svenska trafikregler och följer lagens långa arm till 100% varje gång, vad är det ni glömmer i trafiken då? Högerregeln, blinkers svängningsreglen, döda vinkeln eller ni kanske har blivit färgblinda kan inte se skilnad på grönt och rött :-)
Inte en chans att du följer allt prickfritt exakt varje gång du kör bil..
Det finns det ingen som gör, alla gör små fel varje gång man kör, men det är så klart inga allvarliga fel, men dock så är det fel :D
Gäst 2017-08-06 05:10 ! Citera #
Rocky 2017-08-05
Som sagt så kör jag varje dag och kör efter våra svenska trafikregler och följer lagens långa arm till 100% varje gång, vad är det ni glömmer i trafiken då? Högerregeln, blinkers svängningsreglen, döda vinkeln eller ni kanske har blivit färgblinda kan inte se skilnad på grönt och rött :-)
Vad skulle det vara annars om inte svenska regler :)

Så om det kommer en ny skylt som det gör ibland, och du inte håller dig uppdaterad och krockar för du inte visste vad skylten betyder, ska du säga till polisen ja kör efter 100 procent svenska regler:) varför ska ja kunna den skylten kör ju varje dag!
Kan ju blinka å höger regeln ungefär :)
Rocky 2017-08-06 17:41 ! Citera #
Gäst 2017-08-05
Inte en chans att du följer allt prickfritt exakt varje gång du kör bil..
Det finns det ingen som gör, alla gör små fel varje gång man kör, men det är så klart inga allvarliga fel, men dock så är det fel :D
Ja några småfel gör alla, det har du nog rätt i, men några småfel innebär inte att jag behöver ta en massa uppkörningar!? När man kör upp första gången får man göra småfel. herregud det finns Internet att luta sig tillbaks mot, eller skvaller pressen om inget annat om man vill ha lite uppdateringar.
Rocky 2017-08-06 17:54 ! Citera #
Gäst 2017-08-06
Vad skulle det vara annars om inte svenska regler :)

Så om det kommer en ny skylt som det gör ibland, och du inte håller dig uppdaterad och krockar för du inte visste vad skylten betyder, ska du säga till polisen ja kör efter 100 procent svenska regler:) varför ska ja kunna den skylten kör ju varje dag!
Kan ju blinka å höger regeln ungefär :)
Ja du igår kom det en ny skylt i korsningen och alla krockade!? Jag tror alldrig att jag har läst en sån rubrik i tidningen, i alla fall inte i Sverige, när någonting nytt händer i trafiken så är det media som brukar rapportera om sånt men om man inte läser media så kanske man tittar på nyheter på tv, eller så kanske man läser på Internet, men vill man ta körlektioner så är ju det upp till var och en. Jag omformulerar mig, jag följer trafikreglerna till 100% med eventuella småfel. Jag garanterar att ingen har blivit skadad:-)
Gäst 2017-08-06 19:24 ! Citera #
Rocky 2017-08-06
Ja några småfel gör alla, det har du nog rätt i, men några småfel innebär inte att jag behöver ta en massa uppkörningar!? När man kör upp första gången får man göra småfel. herregud det finns Internet att luta sig tillbaks mot, eller skvaller pressen om inget annat om man vill ha lite uppdateringar.
Jag har inte skrivit nått om att man ska ta en massa uppkörningar, utan att man ska plugga sin teoretiska sida.
Att ta uppkörningslektioner tycker även jag är lite väl extremt, det räcker att man läser teorin då och då för att hålla alla kunskaper färska..
Rocky 2017-08-06 20:36 ! Citera #
Gäst 2017-08-06
Jag har inte skrivit nått om att man ska ta en massa uppkörningar, utan att man ska plugga sin teoretiska sida.
Att ta uppkörningslektioner tycker även jag är lite väl extremt, det räcker att man läser teorin då och då för att hålla alla kunskaper färska..
Oj! jag har nog blandat i hop dig och en annan, ber om ursäkt för det, det blir så konstigt när alla skriver som gäster, men i alla fall, jag har haft körkort i lite mer än 2 år nu och jag kör alltså dagligen, både motorväg och lite landsväg. Att följa trafikregler är därför inga problem för mig ( vore kostigt annars tycker jag ) men det innebär inte att man är felfri, är det småfel man gör ibland, så är det förhoppningsvis inget farligt, men då hjälper det inte att plugga teori då och då, för småfel kommer man alltid att göra, du kanske hade några småfel på din uppkörning? men fick ändå godkänt. Som grädde på moset! Har man haft körkort i snart 2 år så ska man inte ha glömt det teoretiska för då har man antagligen bara pluggat ytligt. Jag gjorde ett gratis test här på körkortonline och jag fick 58 rätt! Och vad jag vill minnas så är väll kravgränsen 52 rätt på transportstyrelsen, så lite marginal har jag allt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo