Start > Körkortsforum > Fel jag ”kom undan med” under …

Fel jag ”kom undan med” under uppkörningen

Fq 2017-07-24 21:55 ! Citera #
Hej!
Jag klarade min uppkörning idag och tänkte dela med mig av alla fel jag gjorde, och hoppas att det kan hjälpa någon att bli mindre nervös. Man behöver inte köra perfekt! Dessa är felen jag märkte att jag gjorde:

• Fick motorstopp precis i början när jag skulle backa ut från Vägverkets parkering
• Körde 60 på en 80-väg ett tag innan jag insåg mitt misstag och ökade farten
• Fick motorstopp precis innan en rondell
• Inför en vänstersväng stod jag och väntade alldeles för länge på att korsande trafik skulle passera, missade minst två ”chanser” att svänga pga var feg. Jag påpekade att jag väntade onödigt länge, vet inte om det gjorde någon skillnad på bedömningen dock.
• Såg mig inte ordentligt för i en järnvägskorsning
• Sänkte inte farten ordentligt i förväg när en väg gick från 80 till 60, så fick bromsa lite väl mycket precis innan jag passerade 60-skylten, bristande miljökörning vid det tillfället alltså

Det enda felet inspektören anmärkte på var bristande uppmärksamhet vid järnvägen, annars verkade de övriga felen inte spela roll. Var otroligt nervös inför min uppkörning och har inte kunnat sova på typ en vecka, så hoppas detta kan göra någon lite mindre nervös. Hade även varit kul om ni delade med er av fel ni ”kommit undan med” under era uppkörningar!
Gäst 2017-07-24 23:05 ! Citera #
Du gjorde bara fel vid järnvägsövergången, det andra räknas inte som fel :D
inspektörn 2017-07-25 06:17 ! Citera #
Allt räknas som fel, men allvarligheten avgör inspektörn!
Mycket beror på hur den övriga körningen var!
Gäst 2017-07-25 14:26 ! Citera #
inspektörn 2017-07-25
Allt räknas som fel, men allvarligheten avgör inspektörn!
Mycket beror på hur den övriga körningen var!
Det var det jag menade med att personen i fråga bara gjorde ett allvarligt fel, allt det andra är inte en trafikfarlig situation. Så därför räknas det inte som fel då inspektören inte tog upp det... 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov