Start > Körkortsforum > Automat uppkörning

Automat uppkörning

Gäst 2017-06-09 19:50 ! Citera #
Halloooj, någon här inne som har kuggat på uppkörning med automat?
Gäst 2017-06-09 20:53 ! Citera #
Jag kuggade 3 gånger klarade på 4 nu har ja körkortet 2 månader och automat bil :)
Gäst 2017-06-09 20:54 ! Citera #
Dom kugga mig på en vänster sväng på landsväg jag tyckte de va fritt men han sa stanna att de kommer en bil men tyckte den var långt bort lite konstigt sen så körde jag för fort en gång på en uppkörning
Gäst 2017-06-09 22:54 ! Citera #
Gäst 2017-06-09
Dom kugga mig på en vänster sväng på landsväg jag tyckte de va fritt men han sa stanna att de kommer en bil men tyckte den var långt bort lite konstigt sen så körde jag för fort en gång på en uppkörning
Vad du tycker är inte relevant eftersom din inspektör har mängder med träning och ett antal uppkörningar i ryggen och vet vad som krävs för att bli godkänd!

Sedan säger du emot dig själv, först skrev du att ”jag tyckte det var fritt”, men redan några ord senare skrev du att ”det kom en bil, men tyckte den var långt borta”... Så med andra ord var det inte fritt, eller hur?

Kör man sedan för fort så SKA man inte bli godkänd...
Gäst 2017-06-10 17:26 ! Citera #
Har redan kuggat en gång med automat...har nästa uppkörning i juli nästa månad....håll tummarna för mej !!
Gäst 2017-06-10 18:22 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning, men fixade det på andra 8-)
Gäst 2017-06-10 18:59 ! Citera #
Vad var det som du kuggade på? själv kuggade jag på att jag missade högerregeln några ggr och sen att jag körde på 85 km på en 90 km motorväg, men när inspektören sa åt mig att ja körde för långsamt så rättade jag till det..visste ju från början att man inte fick köra långsammare än 90 km men jag var så nervös att jag inte ens tänkte på det :/
Gäst 2017-06-10 19:21 ! Citera #
Gäst 2017-06-09
Vad du tycker är inte relevant eftersom din inspektör har mängder med träning och ett antal uppkörningar i ryggen och vet vad som krävs för att bli godkänd!

Sedan säger du emot dig själv, först skrev du att ”jag tyckte det var fritt”, men redan några ord senare skrev du att ”det kom en bil, men tyckte den var långt borta”... Så med andra ord var det inte fritt, eller hur?

Kör man sedan för fort så SKA man inte bli godkänd...
Han sa inte emot sig själv, hans egna uppfattning var bara felaktig. Han tyckte att det var klart när det inte var det. Det enda är subjektivt, det andra inte. Han har helt enkelt bara bristande kunskap och gjorde ett trafikfarligt beslut.
Piraten74 2017-06-10 20:42 ! Citera #
Gäst 2017-06-09
Jag kuggade 3 gånger klarade på 4 nu har ja körkortet 2 månader och automat bil :)
Inte för vara elak men hur lyckas man kugga 3 ggr med automat :)
Bara gasa å bromsa..
Så klart ställer nerver till det och kanske kunskap!
Gäst1 2017-06-14 23:21 ! Citera #
Körde med automat i körskolan ca 50 lektioner. Tog körkortet på första försöket. Allt handlar om hur väl du har lärt dig att hantera bilen och trafikregler. Oavsett om du har manuell eller automat måste du vara uppmärksam på regler, vägmärken, andra trafikanter m.m. Du ska även kunna ge efter för ”galna förare”. Du ska kunna titta så långt som möjligt i ditt körande och planera.

Du ska kunna köra på ett säkert sätt oavsett. Och detta kräver engagemang och träning.

Att köra manuellt kräver endast en sak extra ”att växla” medan att kunna köra bil kräver mycket mer än så.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov