Går det att överklaga ?
Hej Vänner!
Jag hade uppkörning igår och blev kuggad... Nåja inte hela världen. Det är ju bara att boka en ny uppkörning men jag vill fortfarande höra vad ni andra har att säga.
Jag blev kuggad för jag enligt tanten jag körde med låg 12km/h under hastighetsbegränsningen vilket betyder att jag körde i 88km/h på en 100 sträcka i tunneln mellan Hagby och Häggvik. Detta ledde då enligt henne till att en lastbil körde ut i ytterfilen för att passera mig.
Problemet här är att det är 90KM/H i tunneln i båda riktningarna!!!!!!!!!!
Jag kollade google maps gatuvy precis och visst sitter där en 90 skylt innan tunneln. Tillsammans med 90 skylten sitter även en skylt som förbjuder lastbilar att köra om i ytterfilen.
Min pappa trodde ju såklart inte på mig så han bestämde sig för att åka dit. Till hans förvåning så är det ju såklart 90 i tunneln i båda rikningarna och INGET ANNAT.
Jag ringde även en kompis som säger att han också blev kuggad på exakt samma sak på exakt samma sträcka i tunneln för 3 år sedan med anledningen: Du behöver jobba på ditt sammarbete med andra traffikanter.
Idag har han körkort och han bor i Täby och åker då alltså den här sträckan varje dag.
Även han är 100% säker på att det är 90 i tunneln.
Finns det något jag kan göra för att få pengarna tillbaka för uppkörningen? Alternativt överklaga på något sätt ?
Det här känns som mygel från trafikverket i Sollentuna bara för att kugga PRIVATISTER.
Vill inte se någon komma med idiotiska kommentarer hit och dit , vafan är det för fel på folk ?
Vill du vara dryg eller otrevlig kan vi ses IRL.
/Rambo
Detta var väldigt konstigt. Vore annat om det var 100km/h, men att åka 2 km/h under begränsningen är inget som märks eller stör annan trafik. Inte logiskt att du skulle bli kuggad för det.
Ring och prata med Trafikverket och transpotystyrelsen om detta. Om dom säger att det är 90 där och att det inte är någon fara så måste du kunna klara av det ändå.
Har haft körkort i 10 år , även jag kör unde bergränsningen och det stör INGEN!!
Visst kan du överklaga, men chansen att du skulle få pengar tillbaka är mindre än att du vinner bilen i Bingolotto...
Eftersom du körde upp ensam i bilen med bara inspektören så är det ditt ord mot hennes, och en privatperson har inte en speciellt stor chans till att vinna det målet mot en inspektör som jobbar för Trafikverket och som säkert har 4-5 uppkörningar varje dag. Så tyvärr kommer ditt ord inte vara speciellt mycket värt i andras öron...
Det är bara att glömma och gå vidare, du är ju trots allt så nära att klara dig..
Tackar för svaren grabbar.
Jag vet att det nästan inte går att göra något åt saken men kände att jag behövde dela med mig av detta eftersom det är så otroligt löjligt, nästan kränkande.
Att inspektören uppenbarligen ljuger för att kugga en känns ju riktigt risigt måste jag säga.
Måste inte vara lögn. Kan ha vart ett genuint misstag.
Vad står det i protokollet?
Detta låter inte ett dugg pålitligt...
Vad skulle en inspektör tjäna på att kugga dig för en sådan sak, dessutom åker dom säkert där dagligen och vet vilka hastigheter som gäller, jag tror att du kuggade för nått helt annat också... För som sagt, detta låter inte trovärdigt!
Jag håller med övriga här, det låter väldigt märkligt, men överklaga kan du glömma tyvär. Ibland undrar man vad dom håller på med/god fortsättning lycka till
Hej,
Jag hade uppkörning på samma ställe för 2 dagar sedan och blev juggan för hastigheten i den tunneln. Kärringen som jag körde med påstod att jag körde 55km/h på 70km/h sträckan precis innan avfart Från hagby mot Sollentuna. Hon påstod även att en buss körde om mig då i tunneln vilket absolut inte hände! Jag körde 65km/h då!
Detta var det enda hon så att jag gjorde fel, men sen när protokollet målades så står det att jag saknat samspel med andra trafikanter.
Konstigt likt sammanträffande som tidigare i tråden tycker jag...
Ska man ha med sig Gopro nästa gång kanske??
Hej,
Jag hade uppkörning på samma ställe för 2 dagar sedan och blev juggan för hastigheten i den tunneln. Kärringen som jag körde med påstod att jag körde 55km/h på 70km/h sträckan precis innan avfart Från hagby mot Sollentuna. Hon påstod även att en buss körde om mig då i tunneln vilket absolut inte hände! Jag körde 65km/h då!
Detta var det enda hon så att jag gjorde fel, men sen när protokollet målades så står det att jag saknat samspel med andra trafikanter.
Konstigt likt sammanträffande som tidigare i tråden tycker jag...
Ska man ha med sig Gopro nästa gång kanske??
Eftersom hon hade skrivit att du saknar samspel med övriga trafikanter så kan det ha skett flera gånger under din uppkörning och inte enbart i tunneln. Men bär en Gopro du vid din nästa uppkörning...HAHAHA
Senaste foruminläggen
Rubrik