Start > Körkortsforum > Nervös inför uppkörningen hjäl…

Nervös inför uppkörningen hjälp

Kikki 2017-05-14 20:27 ! Citera #
Hej!

Jag har uppkörningen om några dagar och börjar bli nervös.

Jag kan hantera bilen väl, dvs växeln, avsökning, planering och eco-drivning.

Det jag är sämst på är egentligen att navigera mig fram och placering. Både på körskolan och privat är jag väldigt beroende av att få direktioner på vart jag ska köra och placera mig rätt. Hur viktigt är detta inför uppkörningen?

Har kört mycket i centrala Göteborg så där känner jag mig hyfsat hemma..
Guest 2017-05-14 20:39 ! Citera #
Dem säger hela tiden var du ska köra på uppkörningen, höger vänster osv, sen tex kör mot göreborg enligt skyltar, du får ansvisningar så va inte orolig. Men tänk dock på att placera dig rätt dom kollar på de mycket! Bara ta de lugnt så ska de gå vägen.
Kikki 2017-05-14 21:56 ! Citera #
Guest 2017-05-14
Dem säger hela tiden var du ska köra på uppkörningen, höger vänster osv, sen tex kör mot göreborg enligt skyltar, du får ansvisningar så va inte orolig. Men tänk dock på att placera dig rätt dom kollar på de mycket! Bara ta de lugnt så ska de gå vägen.
Tack för ditt svar.

Känns mycket bättre nu.

Idag när jag körde med pappa missade jag exempelvis avfarten till Lindholmen och fick sån ångest..
På motorvägen var jag så fokuserad på att hålla rätt hastighet (90 km/h) och fokusera på bilarna bakom och vid min sida att jag missade att byta körfält i tid och det i sin tur gjorde att jag missade avfarten.

Är så orolig att jag ska göra såna misstag på uppkörningen..
Gäst 2017-05-14 23:01 ! Citera #
Kikki 2017-05-14
Tack för ditt svar.

Känns mycket bättre nu.

Idag när jag körde med pappa missade jag exempelvis avfarten till Lindholmen och fick sån ångest..
På motorvägen var jag så fokuserad på att hålla rätt hastighet (90 km/h) och fokusera på bilarna bakom och vid min sida att jag missade att byta körfält i tid och det i sin tur gjorde att jag missade avfarten.

Är så orolig att jag ska göra såna misstag på uppkörningen..
Vill inte stressa upp dig nu, men om du missar en avfart på en uppkörning så kan det bli en kuggning p.g.a det.
Då kommer dom anse att du inte kör miljövänligt eftersom du måste köra vidare och hitta en annan plats att köra av på.

Men precis som det redan har skrivits här så kommer inspektören ge dig anvisningar om vart du ska köra. Enda gången dom inte gör det är när du ska köra själv mot eget mål, då ska du het själv förlita dig på skyltar och därefter placera bilen i rätt fil...

Men ta det bara lugnt så kommer det gå jättebra, en uppkörning är inte så farlig som många vill få det att låta som :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo