Start > Körkortsforum > Kuggade idag för första gången

Kuggade idag för första gången

Anaaa 2017-05-13 22:17 ! Citera #
Hej alla,

Hade uppkörning idag för första gången i Helsingborg och kuggade för jag var så jääävla nervös att jag för stunden nästan glömde allt jag lärt mig under övningskörnings tiden! :( Det gick rent sagt åt helvete helt och hållet.. Kuggade på teorin med 51p också för 2 dagar sen och känner absolut ingen lust till att köra vidare och kämpa just nu :-( Känns omöjligt att klara uppkörningen pga nervositet.. någon som har några tips så att man ej typ spyr av nervositet..? Kämpa på alla :)
Gäst 2017-05-13 22:28 ! Citera #
Hej!

Förstår din frustation, inte kul alls:( Men nej du ska absolut INTE ge upp! Solen går även upp imorgon och då råder jag dig att boka nästa teori och uppkörning! :)
I vilken kategori på teorin hade du flest fel?
På uppkörningen förstår jag att det blir nervöst eftersom personen brevid kommer slutligen bedömma om du ska få körkort eller inte. Men det gäller att vara fullt fokuserad på körningen, för att inspektören känner ju naturligtvis av när du är eller blir nervös och i det läget vill dom också se om du klarar av att ändå klara av det.
Vilka synpunkter hade dom på din körning?
Anaaaa 2017-05-14 02:35 ! Citera #
Hej! :)

Tack för ditt svar! Jadå man ska kämpa vidare men det är så jobbigt detta med körkort alltså, känns som man verkligen kört tillräckligt, har liksom gjort 21 lektioner på körskola samt kört hemma i över 1 år nu.. Är så rädd att ifall jag bokar nya prov så kommer jag kugga igen, men grejen är att nu vet man ju hur en uppkörning går till på ett ungefär osv så man kanske är
mindre nervös nästa gång. Jag hade flest fel på trafikregler, jag fick typ 25/32 sen på miljön/manövering & personliga förutsättningar hade jag
Bara 1-2 fel.

Så trafikregler och trafiksäkerhet, men det är bara att plugga vidare på det..

Ja precis, alltså min nervositet tog över mig helt, jag blev så osäker och visste knappt själv hur jag tänkte.. Jag tänkte mer på den banan ”jag ska göra så som dom vill ha det” och det gick rent åt skogen och jag tänkte säkert bara så för jag var skitnervös och ej visste vad jag gjorde liksom.. Jag fick underkänt pga cirkulationsplatser & att jag var så himla nervös och visade osäkerhet och blev då en trafikfara tydligen, ej så kul att höra, sänkte mitt självförtroende helt då jag inte alls kör så hemma eller på trafikskolan :( En gång fick han bromsa in på mig eftersom jag kom för snabbt mot en & en bil bakom tutade! Men något positivt i det hela så fick jag godkänt på ecodriving & kolla speglar .. Men ja det är bara att kämpa vidare :) Tack för dina tips!!
Gäster med gester 2017-05-14 09:21 ! Citera #
Även om du skulle kugga flera gånger så är det bara upp på sadeln igen, man har ju läst en del härinne. Folk som kuggar flera gånger, men ändå klarat det till slut, ge inte upp! Du fixar det här
Anaaaa 2017-05-14 11:24 ! Citera #
Jaa det är sant, till slut så fixar man det man ska inte ge upp men för vissa stunder så vill man det. Men som du säger det får ta sin tid, man har ju läst massa här inne :)
kitja 2017-05-14 15:09 ! Citera #
Jag har också kuggat med 35 poäng för ett par dagar sen. Är super sur över det.. När jag gör prov hemma får jag från 56 upp till 61 poäng. Så förstår egentligen inte varför det gick så dåligt för mig.. Har ni bra tipps på hur jag borde plugga så snälla skriv ner det här. :) :|
Anaaa 2017-05-14 15:56 ! Citera #
Åh tråkigt! :( Bara att kämpa vidare! Mitt tips är att nöta nöta på de olika faserna på elevcentralen! Fokusera mest på repetition 1, sluttest & svåraste frågorna! Sen gå igenom körkortsboken, anteckna det viktigaste osv som last, släp, bromssträckor osvosv. Men träna mest på trafikregler & trafiksäkerhet då det är de viktigaste att kunna på provet egentligen då det kommer hela 48 frågor om det! :) stressa inte på provet heller läs igenom noga & tänk logiskt bara så kommer det gå bra. Lycka till
Kitja 2017-05-15 17:52 ! Citera #
Jo jag har gjort exakt så som du skrev men det hjälpte inte... Det är nog det att jag stressade otroligt mycket :x Men hoppas verkligen att körningen kommer gå bättre på torsdag!! Körde lite idag och då gick det bra :O :)
Gäst 2017-05-15 21:57 ! Citera #
Anaaa 2017-05-13
Hej alla,

Hade uppkörning idag för första gången i Helsingborg och kuggade för jag var så jääävla nervös att jag för stunden nästan glömde allt jag lärt mig under övningskörnings tiden! :( Det gick rent sagt åt helvete helt och hållet.. Kuggade på teorin med 51p också för 2 dagar sen och känner absolut ingen lust till att köra vidare och kämpa just nu :-( Känns omöjligt att klara uppkörningen pga nervositet.. någon som har några tips så att man ej typ spyr av nervositet..? Kämpa på alla :)
Läser du boken? Där kan skillnaden sitta. Ett tipps till din uppkörning, låtsas att du sitter själv i bilen och tänk på att du faktisk kör med ditt eget körkort, eftersom dom tar bort övningskyllten. Lycka till min vän!
Abrham 2017-05-15 22:46 ! Citera #
Kör och kör igen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo