Hej!
Jag skulle gärna vilja veta hur ni har lagt upp er körkortsresa? Jag kan börja med min.
För cirka 10 månader sedan började jag övningsköra med min pappa. Inte så intensivt utan lite då och då. Nu dem senaste 3 månaderna har jag börjat att köra mer och mer regelbundet. Om en månad kör jag upp och nu kör jag cirka 3-4 gånger i veckan. Varav 1 gång med körskolan och 2-3 gånger privat. När jag kör privat kör jag 1,5 timme åt gången. När jag kör via skolan är det 55 min. Jag har kört cirka 50 timmar privat hemma med (hyrbil - volvo v40) och cirka 6 timmar med skola. Jag har 6 timmar kvar med trafikskolan och cirka 20 planerade timmar kvar med pappa.
När jag började köra hade jag extrem dödsångest. Vet att det låter märkligt, men var oerhört rädd och osäker. Efter att jag började gå till trafikskolan och även kolla upp och förstå dem momenten jag var rädd känner jag mig mer och mer säker. Det märkliga med mig är att jag inte har några problem med att köra i rusningstrafiken på korsvägen men är rädd för tunnlar och motorvägar när hastigheten är hög. Detta börjar släppa sakta men säkert. Förhoppningsvis är jag HELT redo om 1 månad.
Mitt körkort kommer uppskattningsvis landa på 21.000 SEK förutsatt att jag inte får göra om några moment. Notera att jag har fått stå för allt, även övningskörningen privat.