Start > Körkortsforum > Min uppkörningsrutt Farsta

Min uppkörningsrutt Farsta

Gäst 2017-03-11 11:49 ! Citera #
Hej,

Höger ut från trafikverket. Höger igen. Sen skyltar mot nynäshamn. Skyltar mot Huddinge/Länna. Sen vänster i första stora rondellen och sen rakt fram i andra mot Lissma/Huddinge.
Rakt fram och sen höger vid där stora ängen och vända vid den där informationsskylten genom att backa. Sen tillbaka ut på landsvägen och mot högwr första upp i det där konstiga området som har högelregrlskorsningar. Backa runt hörn och sen stanna vid stoppskylten och vidare mot höger. Sedan vänstersväng mott Länna industriområde. Höger i andra korsningen och sen rakt fram och höger. Rakt fram i första rondellen och sen mot Stockholm i andra. Avfart Skogås och sen vänster i den första rondellen och sen därifrån tillbaka snabbaste vägen till Trafikverket förbi tågstationen i trångsund.
.. 2017-03-11 18:16 ! Citera #
Okej, men blev du godkänd då?
Gäst 2017-03-11 20:48 ! Citera #
Ja
Gäst 2017-03-15 21:06 ! Citera #
Värt att nämna är att när man fick backa runt ett hörn var det en lång backning efteråt i Länna. Alltså kanske 15-20m rak backning vilket är något jag aldrig gjort förut.
Gäst 2017-03-23 19:00 ! Citera #
Hej, jag ska köra upp i Farsta på måndag och undrar om någon har tips på runder de brukar ta samt vilka bilar de använder? De är tredje gången jag ska köra upp, har kuggat på små saker innan och för jag inte kunnat området. Men detta är första gången jag ska köra upp i Farsta. :) nervös tjej!
Gäst 2017-03-23 19:16 ! Citera #
Dels den här rutten som står här tror jag är väldigt vanlig. Alltså Länna.

Åk till Trafikverket på fryksdalsvägen i Farsta.

Sedan åk till 1. Länna via motorvägen (kolla gps) och kör lite i rondellerna där, eller typ den rutten som står här.
åk till 2. Haninge centrum och sedan vänd och åk tillbaka till trafikverket.

Sedan 1. Skarpnäck. 2. Hökarängen. 3 Bagarmossen 4. Gamla enskede 5. Enskedefältet. 6. Sköndal 7. Tillbaka till trafikverket..

Är typ de 9 vanligaste ställena. Besök alla dessa ställen så känner du igen dig där du kommer köra på uppkörninen 100%. Länna är vanligast dock
Gäst 2017-03-23 19:17 ! Citera #
Dieselbilar i form av golf använder de.
Gäst 2017-03-23 19:20 ! Citera #
:) tack snälla! Ska köra i helgen med min trafikskola, då ska jag be han att vi åker de där rutterna ???? tack för tipsen!!
Gäst 2017-03-23 19:20 ! Citera #
Gäst 2017-03-23
Dieselbilar i form av golf använder de.
:)
Gäst 2017-03-23 19:41 ! Citera #
Gäst 2017-03-23
:) tack snälla! Ska köra i helgen med min trafikskola, då ska jag be han att vi åker de där rutterna ???? tack för tipsen!!
Fråga. Kan du visa ”Länna” ”Skarpnäck/Bagarmossen” rutten. Tror de två är ganska vanliga!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo