Start > Körkortsforum > Prov nästa vecka!!

Prov nästa vecka!!

Gäst 2017-01-05 01:07 ! Citera #
Jag har teori prov nästa vecka & är piss nervös!!! Ganska vanligt antar jag haha, jag har läst både på elevcentralen & här på sidan samt gjort tester på vardera sida & även läst i teoriboken. Känner att allt det grundläggande har lagt sig men fortf lite siffror & begrepp som måste läras in.

Någon av er som har gjort provet som har lust att förklara hur det ser ut & vad som komma skall så att säga?

Tacksam för svar! :)
Gäst 2017-01-05 14:20 ! Citera #
Hej,
Du ska inte Vara nervös inför teoriprovet, det är du inte ensam om bland nya körkortsaspiranter.
Det är bra att du läst och övat mycket inför provet, speciellt att du använt dig av elevcentralens frågor också, och känner du att grunderna sitter ganska bra så kan du såklart börja kolla in de siffror och begrepp du känner dig osäker på nu. Det viktigaste inför prov är ju att öva, öva och repetera.

Proven på Trafikverket är i stort sett liknande de som finns på elevcentralen, dock finns det 5 frågor som är så kallade testfrågor som inte räknas med i slutpoängen, du behöver 52/65 för godkänt.

Frågorna kan vara hämtade ur alla kapitel som finns i körkortsboken, och det kan exempelvis finnas fler frågor om trafikregler än miljökörning etc under ett prov.

Men det viktiga nu när du övar på frågorna är att försöka förstå varför någonting är på ett visst sätt, inte bara att lära dig att svara på frågorna då de kan vara omformulerade på provet osv.

Hoppas detta kanske har hjälpt något och lycka till med ditt teoriprov! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo