Start > Körkortsforum > Elevcentralen /körkortsonline?

Elevcentralen /körkortsonline?

isabelle 2016-12-30 18:46 ! Citera #
Jag har teoriprov om två veckor för tredje gången.
Har läst boken & gjort extremt mycket tester på elevcentralen. Tyvärr känns de som att jag lärt mig frågorna utan till i princip, dock har jag läst dom väldigt noga. Men vad föredrar ni testerna på denna sidan eller elevcentralen? Får nästan alltid alla rätt på elevcentralen och börjat tröttna, tyckte inte teoritestet liknade alls de man gjort där. Snarare är dessa frågor på denna sidan bättre. Hur gjorde ni ?
Gäst 2016-12-30 22:13 ! Citera #
Denna sida har på tok för lätta frågor, dom är bara grundläggande och inget man enbart ska plugga till.
Hade jag vart dig så hade jag läst körkortsboken, samt gjort tester både här och på Elevcentralen.
Dock tycker jag boken är det bästa man kan ha när man läser teorin.
Gäst 2016-12-30 23:05 ! Citera #
Som ovan skrev, läs boken noga. Själv så läste jag boken 2-3 ggr och markerade all viktig fakta med en blyertspenna och ringade in eller skrev egna stödord. Precis som om du ska hålla tal om körkortsboken.
På så sätt kan du komma ihåg en hel sida bara genom att titta på stödorden.
Dagarna innan provet så repeterar du hela boken innan du går och lägger dig och när du är på väg till provet. (kom ihåg att vissa saker man inte tror är viktigt att kunna kan komma på provet!)

Jag har enbart gjort körkortonlines provtest och de är väldigt grundläggande så har du frågorna på elevcentralen så räcker nog det. Man behöver ju egentligen inte ens göra testprov. Bara du kan vad som står i boken och förstår trafikreglerna och skyltarna så ska du få godkänt.
Vem? 2017-01-01 16:30 ! Citera #
Gäst 2016-12-30
Denna sida har på tok för lätta frågor, dom är bara grundläggande och inget man enbart ska plugga till.
Hade jag vart dig så hade jag läst körkortsboken, samt gjort tester både här och på Elevcentralen.
Dock tycker jag boken är det bästa man kan ha när man läser teorin.
Har kollat flera trådar och det finns alltid en som skriver att frågorna här är ”på tok för lätta”. Ganska ovanligt uttryck att säga ”på tok”, måste vara samma person? Varför så ivrig att trash-talka frågorna här? Jag tycker de är i princip samma som elevcentralen, jag får cirka 90% rätt på prov på båda sidorna och varvar båda för att lära mig så mycket som möjligt.
Gäst 2017-01-01 18:58 ! Citera #
Vem? 2017-01-01
Har kollat flera trådar och det finns alltid en som skriver att frågorna här är ”på tok för lätta”. Ganska ovanligt uttryck att säga ”på tok”, måste vara samma person? Varför så ivrig att trash-talka frågorna här? Jag tycker de är i princip samma som elevcentralen, jag får cirka 90% rätt på prov på båda sidorna och varvar båda för att lära mig så mycket som möjligt.
Så bara för att en person använder samma ord som någon annan så är det en och samma person?
Skulle inte tro det :lol: :lol:

Men personen i fråga har ju rätt, denna sidas frågor är för lätta, dom tar ju bara upp basic frågorna inom teorin :D
55 2017-01-09 21:38 ! Citera #
Gäst 2017-01-01
Så bara för att en person använder samma ord som någon annan så är det en och samma person?
Skulle inte tro det :lol: :lol:

Men personen i fråga har ju rätt, denna sidas frågor är för lätta, dom tar ju bara upp basic frågorna inom teorin :D
När jag pluggade körkortsteori så upplevde jag också att frågorna på körkortsonline var enklare än de på elevcentralen. Men läser man körkortsboken samt pluggar frågorna på körkortonline så kanske det räcker för att klara teoriprovet.

I mitt fall var körkortsboken samt elevcentralensfrågor bäst för mig. Huvudsaken är att man lärsig teorin på ett sätt så att kunskaperna finns där även efter avklarat teoriprov

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest