Teoriboken
Har ni pluggat igenom hela eller?
Inte riktigt pluggat igenom den, då den jag har inte har några frågor i den... Läst den har jag, repeterat den likaså.
Jag har också läst den, men sen när man övningskör kan man ju repetera vad man läst allteftersom man kör och hamnar i såna situationer
Jag har läst igenom boken två gånger, men jag märker att jag lär mig bättre av att sitta och plugga frågor. Men det är klart det hjälper att läsa boken, även om det inte känns som att man lär sig så märker man när man väl sitter i bilen och kör att man kan mer än vad man tror.
Jag tror att det kan vara en god idé att läsa boken minst två gånger så att man har en bra grundkunskap, för att sedan gå över till att göra test på internet men även fortsätta att läsa boken!
Jag läste Du och jag i trafiken tillverkades 2007. Den är bra finns massor med bilder och det e väldigt bra bok.
Kan minst sagt rekommendera ”Körkortsboken”, en bok på cirka 300 sidor och att köpa till Teorihäftet med övningar är ett extra plus. Läser man igenom hela boken och kan allting från den ska Kunskapsprovet på Vägverket inte vara något problem alls. Det är dock bra att använda ex. Bonniers program till dator också samt även den här hemsidans (
http://www.korkortonline.se) teorifrågor - också mycket givande!
Lycka till med era teoriprov!
Ett tips är att låna teoriböcker på biblioteket, då slipper man slänga ut massa pengar
Mitt sett att plugga sig fram till teoriprovet på VV har varit att läsa körkortsboken, pluggat teori i teoriboken, plugga vägmärkens provshäftet, och slutligen genom teorifrågorna på internet. Detta har gett mig en fördjupad och stadig inlärning från många olika håll. Mycket utav teorin lär man sig kommer ju också genom körningen.
Teoriboken i sig är ett mycket bra läromedel som får en att tänka till och igenom sitt svar, mer fördjupat än t.ex teorifrågor på internet som har max 5 alternativ att välja mellan.
Jag ahr läst den några gånger
Senaste foruminläggen
Rubrik