Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING IMORGON!!!

UPPKÖRNING IMORGON!!!

Gäst 2016-12-14 11:19 ! Citera #
Hej!

Imorgon har jag uppkörning, lite nervös är jag om jag ska vara ärlig.

Men det ska bli roligt också! Behöver dock lite peppning, när jag är ute och kör så tycker alla att jag kör jättebra, ibland kommer det självklart situationer som jag kunde ha gjort annorlunda men jag gör aldrig något trafikfarligt, så jag är relativt trygg med att jag kommer klara det imorgon såvida att jag inte blir allt för nervös.

Kommer instruktören förstå småfel om man kör bra förövrigt? Kan jag kugga om jag kör långsammare än hastighetsgränsen med tanke på väglaget (Halt!)

Vad gjorde ni för att lugna ner er, och hur kände ni er innan? Trodde ni att ni skulle kugga eller klara det?

Kör även upp i Västerås :)
Gäst 2016-12-14 11:45 ! Citera #
Du måste inte köra helt perfekt sålänge som du inte gör misstag som är trafikfarliga. Du kan däremot kugga på om du t.e.x missar skyltar för mycket. Då kommer du kuggas på momentet ”självständig körning mot mål”. Så du kan kugga även om du inte är trafikfarlig.

När det gäller halka ska du köra precis som på utbildningen när det gäller hastighet. Du fick väl prova på att köra med rätt hastighet? Kör så i svängar o.s.v.

Är du privatist? Kuggar du då rekommenderar jag körskola. Man lär sig oftast inte rätt hemifrån, vilket medför att privatister kuggar mer än körskoleutbildade.

Hur som helst lycka till. Drick juice och lyssna på bra musik innan.
Elilin 2016-12-14 12:01 ! Citera #
Åååh! Lycka till!! Jag har uppkörning i Västerås på fredag. Försöker läsa alla peppande forumstrådar som finns. :lol: :lol: :lol:
Trådstartaren 2016-12-14 12:07 ! Citera #
Gäst 2016-12-14
Du måste inte köra helt perfekt sålänge som du inte gör misstag som är trafikfarliga. Du kan däremot kugga på om du t.e.x missar skyltar för mycket. Då kommer du kuggas på momentet ”självständig körning mot mål”. Så du kan kugga även om du inte är trafikfarlig.

När det gäller halka ska du köra precis som på utbildningen när det gäller hastighet. Du fick väl prova på att köra med rätt hastighet? Kör så i svängar o.s.v.

Är du privatist? Kuggar du då rekommenderar jag körskola. Man lär sig oftast inte rätt hemifrån, vilket medför att privatister kuggar mer än körskoleutbildade.

Hur som helst lycka till. Drick juice och lyssna på bra musik innan.
Jag är privatist, dock övningskört i ca. 3 år och har koll på det mesta (tror jag iallafall). Men visst är det bättre att gå i en skola.

-

Missa skyltar lär jag inte göra om det inte är så att dom är igensnöade, då är det ju omöjligt..
Gäst 2016-12-15 02:48 ! Citera #
Trådstartaren 2016-12-14
Jag är privatist, dock övningskört i ca. 3 år och har koll på det mesta (tror jag iallafall). Men visst är det bättre att gå i en skola.

-

Missa skyltar lär jag inte göra om det inte är så att dom är igensnöade, då är det ju omöjligt..
Då får du hjälp av inspektören. Inget att oroa sig för.
Finskaflikkan 2016-12-15 05:17 ! Citera #
Jag körde upp igår och va så sjuhelskottas nervös före och första minuterna under körningen. :-)
Inspektören sa de i början att de är helt okej att göra småfel så länge de inte blir trafikfarligt eller att du gör samma fel flera ggr. Så åkte vi. Jag pratade på som bara den brukar underlätta min nervositet att prata massor haha! Och körningen gick finfint, det enda va när jag skulle backa runt hörn att jag hamna med bakdäck på trottoarkanten men höll mig på min sida hela tiden och backa annars bra.

Och jag fick kortet! :-D

Vill önska dig ett stort lycka till!
Det kmr gå bra.

Glöm inte att dom vet att du är nervös. Men de släpper efter ett par minuter. (Iaf gjorde de för mig) Jag hade musik på i bakgrunden vilket hjälpte också. Samt att han och jag pratade. :-)

Han/hon är ju där för att faktiskt förhoppningsvis godkänna dig, inte kugga. :-)

Oj va långt de vart. Men lycka till
Gäst 2016-12-15 06:13 ! Citera #
Finskaflikkan 2016-12-15
Jag körde upp igår och va så sjuhelskottas nervös före och första minuterna under körningen. :-)
Inspektören sa de i början att de är helt okej att göra småfel så länge de inte blir trafikfarligt eller att du gör samma fel flera ggr. Så åkte vi. Jag pratade på som bara den brukar underlätta min nervositet att prata massor haha! Och körningen gick finfint, det enda va när jag skulle backa runt hörn att jag hamna med bakdäck på trottoarkanten men höll mig på min sida hela tiden och backa annars bra.

Och jag fick kortet! :-D

Vill önska dig ett stort lycka till!
Det kmr gå bra.

Glöm inte att dom vet att du är nervös. Men de släpper efter ett par minuter. (Iaf gjorde de för mig) Jag hade musik på i bakgrunden vilket hjälpte också. Samt att han och jag pratade. :-)

Han/hon är ju där för att faktiskt förhoppningsvis godkänna dig, inte kugga. :-)

Oj va långt de vart. Men lycka till
Tack för peppningen!

Ja, inspektörerna är ju inte demoner från helvetet som vill göra livet surt för en, dom vill ju faktiskt att du ska ta kortet men vill också att du ska klara dig själv ute på vägarna!

Jag hoppas på att det går bra, känns så himla svårt när man läser om det men bakom ratten lär det inte vara så farligt!
Gäst 2016-12-15 17:48 ! Citera #
Klarade det! Nu har jag körkort! wohooo!
Finskaflikkan 2016-12-15 21:51 ! Citera #
Gäst 2016-12-15
Klarade det! Nu har jag körkort! wohooo!
Tjohoooooooooooooo grattis!!!! :-D

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo