Start > Körkortsforum > Uppkörning under rusningstrafi…

Uppkörning under rusningstrafik i mörker

Gäst 2016-12-11 16:54 ! Citera #
Hej, jag har min uppkörning snart vilket ligger på en måndag kl 16:30~ inne i helsingborg. Det betyder att det kommer vara mycket trafik samt mörkt ute. Har ni några tips inför det som ni skulle kunna dela med er utav? Det kommer även vara min första uppkörning, tack!
Gäst 2016-12-11 17:06 ! Citera #
Har också uppkörning vid den tiden, eller snarare 15.30.

Det jag har hört är att inspektörerna tar hänsyn till att du kör när det är mycket trafik, och har överseénde för fel du annars kanske skulle ha kuggat på om det inte var mycket trafik.

Tänk också att du kan följa hur andra bilar beter sig i korsningar om du missar någon skylt t.ex.
Gäst 2016-12-12 18:04 ! Citera #
Hej! Ifall någon undrar om jag klarade provet så gjorde jag det! ;) Det var inget märkvärdigt med att köra upp under mörker eller rusningstrafik. Skulle snarare säga att det var lite enklare med tanke på att du kan följa andra bilister under körningen ifall man blir osäker samt att du kan hålla en lägre hastighet pga mörker!

Så alla som oroar sig över uppkörning i liknande situationer så ska ni inte vara oroliga utan följ bara kontrollantens väg beskrivningar så ska det lösa sig! :)
Gäst 2016-12-12 20:46 ! Citera #
Grattis!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor