Ljuga för inspektören?
Hej!
Har uppkörning snart men är bara orolig inför ett moment, om inspektören frågar mig om jag gått körskola.
Jag anser att jag kör tillräckligt bra för att klara uppkörningen, har inga problem med några regler eller manövringar men självklart kör jag inte felfritt (det gör ingen).
Jag har övningskört privat i 3 år, så jag bör ju vara redo men har hört att risken att kugga ökar markant om man inte har gått körskola, så kan jag säga att jag gjort det så att inspektören inte blir lika hård?
Privatister kuggar inte mer för att inspektören skulle vara hårdare, utan för att ni oftast inte lär er allting rätt hemifrån. Det är kvalitet vi pratar om. Så att ljuga gör inget bra. Allt beror på om din familj verkligen kan köra rätt idag jämfört när de tog körkort då kraven var annorlunda.
De flesta blir inte färdigutbildade hemifrån och det är därför man brukar runda av med körlektioner vilket är det smartaste att göra.
Ingen idé att ljuga. De kommer märka. Man lär sig grunderna på ett annat sätt genom att ta körlektioner på körskola.
Man blir ju inte godkänd bara för att man har gått på en körskola, men visst är chansen större att man klarar sin uppkörning, just som alla andra har skrivit att man har lärt sig rätt från grunden.
Och du säger att du ar kört privat i 3 år och därför borde du köra så pass bra så att du blir godkänd.
Knappast säger jag, allt beror som sagt på HUR du har blivit lärd, din privata handledare kanske inte ens är ut rätt saker, så då spelar det ingen roll om du har kört i 3 år eller 10 år, har du lärt dig fel så kommer du inte bli kuggad. Och att ljuga för inspektören är det sämsta du kan göra, för skulle han vilja veta vilken skola du har gått på, så blir det väldigt svårt för dig att säga en skola. Och skulle han då ringa till den skolan du säger bara för att meddela hur dåligt du körde, och han då får reda på att du inte ens finns inskriven på den skolan så kommer det inte gynna dig i längden..
Klarade uppkörningen galant, inga anmärkningar och inspektören sa att jag körde exemplariskt.
In your face era bittra människor som säger att man ’’knappast’’ kan ta körkort utan att slösa pengar på skolor.
Fast nu är det väll ingen i denna tråden som sagt ”att man Knapast kan ta körkort som privatist”
Det ända jag ser här att man tvärtom har större chans då man lär sig dom olika momenten på rätt sett..
Nu e det ju inte så att det är omöjligt att inte lära sig detta som privatist, men man får något mer grundläggande erfarenhet då kunskapen kommer från en lärare som oftast har flera års kunskap..
Dessutom hade du inte kommit någonstans med att ljuga för inspektören i vilket fall som helst, det är nämligen skillnad på körkole elever å privatister, detta är något dom ser/märker av..
Lycka till vidare!
Klarade uppkörningen galant, inga anmärkningar och inspektören sa att jag körde exemplariskt.
In your face era bittra människor som säger att man ’’knappast’’ kan ta körkort utan att slösa pengar på skolor.
Ingen har sagt det här, så vad gnäller du om?
Haha vad omogen du är. Ljuga för inspektörn...
Det tog dig 3 år att göra det många gör på 3 månader. Hoppa av din lilla häst, för du är inte så awesome som du tror. Du har dragit mer bensinkostnad än vad hela mitt körpaket kostade på dina 3 år.
Säger sig väl självt att man lär sig på ett helt annat sätt på körskola då folk ofta endast kört några få lektioner och klarar sig medans privata hållt på att öva i månader, till och med år...
Haha vad omogen du är. Ljuga för inspektörn...
Det tog dig 3 år att göra det många gör på 3 månader. Hoppa av din lilla häst, för du är inte så awesome som du tror. Du har dragit mer bensinkostnad än vad hela mitt körpaket kostade på dina 3 år.
Tog mig inte 3 år, kanske har kört intensivt (Dvs lika mycket som man gör på en trafikskola) i kanske 2 månader.
Synd att du behöver kasta pengar för på att få en gubbe brevid dig som berättar om du är duktig eller inte när du kör rakt förbi en korsning.
Att du ens köpt ett ’’körpaket’’ säger sig mycket i sig själv.
Gråt mer, retard!
Senaste foruminläggen
Rubrik